פרסום ראשון: חיידק ליסטריה נמצא במנת פתיתים שהוגשה בחדר האוכל של בית החולים איכילוב. במכתב שנשלח לעובדי איכילוב הערב (שני) נכתב: "לפני כשבועיים בתאריך 30.11, בבדיקה שגרתית של מזון מוכן, נמצאה צמיחה חד פעמית של חיידק ליסטריה במנת הפתיתים". עוד הדגישו בהודעה כי "המנה שהוגשה בארוחת הצהריים היתה תקינה. עם קבלת התשובה הראשונית, נערך תחקיר מעמיק של המקרה ובוצע ניקיון יסודי של כלל אזורי המטבח".

במרכז ציינו כי "דיגום חוזר נרחב של מזון ומשטחי עבודה מהשבוע האחרון נמצא נקי מליסטריה או מחוללים אחרים". עם זאת כתבו כי "נשים בהריון שחשות תסמינים חריגים – אנא פנו לרופא הנשים המטפל או לפרופ' רונן בן עמי וד"ר אוריאן הניג ממערך הזיהומים".

בתגובה למקרה אומרים בבית החולים איכילוב: "המקרה היה לפני שבועיים. החיידק היה בדגימה ולא במנה. מאז נבדק על ידי מעבדה חיצונית ונמצא כשיר לחלוטין. המנה היתה – מנת פתיתים עם בצל. מסתבר שהייתה טעות בדגימה אבל בכל זאת משאבי אנוש הוציאו הודעה לשם השקיפות. בסוף במעבדה חיצונית התברר שזה כשיר".

פרופ' רונן בן עמי, מנהל המערך לזיהומים מוסיף: "הייתה דגימה חיובית ממנת פתיתים. הדיגום נעשה כשהמנה קרה. המנה שהוגשה חוממה ל-88 מעלות. לכן אנחנו חושבים שהסיכון נמוך, אבל ראינו לנכון ליידע את הצוות".