חג מולד בצל קורונה? בית חולים בשנגחאי קרא לעובדיו להתכונן ל"קרב טראגי" עם מחלת הקורונה, מאחר והוא מצפה שעד סוף השנה יידבקו בווירוס מחצית מתושבי העיר (המונה 25 מיליון תושבים), כך דווח היום (חמישי) ברויטרס.

הנגיף, שהחל להשתולל לאחרונה ברחבי סין ביתר שאת, מתפשט לצד צמצום ההגבלות המחמירות שחלו על המדינה עד כה. לאחר הפגנות נרחבות ועלייה עיקשת במספר המקרים, סין נקטה החודש בשינוי פתאומי והחלה לפרק את מדיניות ה"אפס קורונה" שלה, מדיניות תקיפה ובלתי מתפשרת שכללה בידודים וסגרים מתמשכים אשר גבו מחיר כלכלי ופסיכולוגי כבד מ-1.4 מיליארד תושביה.

את הנתונים המדוייקים של התפשטות הקורונה, ניכר כי לא ניתן להסיק בדיוק. נכון ל-21 בדצמבר, סין לא דיווחה על מקרי מוות נוספים מקורונה זה היום השני ברציפות. מאידך, עובדי בית קברות טוענים כי הביקוש לקברים קפץ בשבוע האחרון, מה שמעלה את התהייה האם הנתון אכן נכון. מבחינת מספר הנדבקים - הרשויות בסין דיווחו על 386,306 מקרי הדבקה עם סימפטומים. לצד זאת, מומחים מסויימים מציינים שלא ניתן להסתמך על נתונים רשמיים, שכן מתבצעות פחות בדיקות ברחבי המדינה בעקבות הקלת ההגבלות.

בית החולים "דג'י" בשנגחאי, שהעריך כי היו 5.43 מיליון בדיקות חיוביות ברחבי העיר בלבד, יצא כאמור בהצהרה מעוררת חשש והתריע מפני הדבקה רחבת היקף של כ-12.5 מיליון תושבי העיר, ודווקא בתקופת החגים: "חג המולד, ראש השנה האזרחית וראש השנה הסיני נידונו להיות לא בטוחים", הכריז בית החולים.