ד"ר מאיה רוזמן פתחה את תכניתה ברדיו 103FM עם פינת "טוב לדעת" ושיתפה את המאזינים במאכלים המאיטים את תהליכי ההזדקנות. "כן כן, יש כאלו, וגם ההיפך – מאכלים שגורמים להזדקנות מואצת" היא ציינה. אז מה כדאי לנו לאכול?

"צריכת כמות גדולה של ירקות, שומנים טובים, כמו מטחינה ואבוקדו, אם פחמימות - אז מלאות בלבד כמו חיטה מלאה, שיבולת שועל, וכוסמת. תזונה בריאה באופן כללי מונעת מחלות, מאטה תהליכי הזדקנות, בגוף וגם בעור".

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

הכניסו לתפריט

גזר: ויטמין A- חשוב לבניית עור בריא, ולמערכת החיסון. מכל המזונות, במקום הראשון עומד הגזר. גם בגזר מבושל או אפוי קיימת כמות ויטמין A לא מופחתת.

שקדים: ויטמין E – דרוש לאלסטיות וגמישות של העור, מספיק לאכול שתי כפות של שקדים / טחינה / שמן איכותי, ליום.

מלון, או פלפל אדום: ויטמין C – דרוש לייצור הקולגן, המונע קמטים, ונוגד חמצון שנלחם בכל החומרים המזיקים שנכנסים לגוף. במקום הראשון פלפל אדום, מבחינת פירות הקיץ יש הרבה גם במלון וקיווי. תפוח, ענבים, שזיפים או אבטיח דלים יחסית בויטמין C.

אגוזי מלך או דגים: אומגה 3 – חשובה למניעת דלקות. ניתן למצוא אומגה 3 בדגים, ולמי שצמחוני – שלושה חצאי אגוז מלך, או כפית צ'יה או פשתן יעשו את העבודה. "צריך ממש כל יום", ציינה רוזמן.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

אגוזים (צילום: אינג אימג')
אגוזים (צילום: אינג אימג')

גרעיני דלעת: אבץ – חשוב למערכת החיסון ועוזר להפחית דלקות ואקנה בעור.

אגוזי ברזיל: סלניום - ידוע כמינרל נוגד חמצון שעל פי המחקרים מונע הזדקנות מוקדמת של העור, נמצא למשל באגוזי ברזיל בכמות גדולה. אחד ליומיים זה מעולה.

מים – הכי חשוב השארנו לסוף: אנשים פשוט לא שותים מים! העור מתייבש מהר יותר (מה שגורם להחמרת מראה הקמטים) כאשר לא שותים מים לפי הצורך, ועושים זאת כהרגל. כאשר חסרים נוזלים, הגוף "מעדיף" לפגוע בעור, ולא באיברים פנימיים אשר תפקודם חיוני לחיים בריאים.

 הפחיתו מהתפריט

כל המאכלים שכדאי להימנע מהם: "אז אולי אין פה שום דבר חדש בנושא של תזונה נכונה באופן כללי, אבל צריכת סוכרים, קמחים לבנים ומאכלים לבנים גם יכולה להשפיע לרעה על הזדקנות הגוף והעור", אמרה הדוקטור.

מאכלים מטוגנים – מכילים חומרים מחמצנים בכמות גבוהה שפוגעת בכל תאי הגוף הבריאים, גורמים להאצת הזדקנות כולל העור. הכי גרועים אלו שמטוגנים בשמן עמוק שלא מחליפים אותו כמו צ'יפס.

צ'יפס (צילום: אינסטגרם)
צ'יפס (צילום: אינסטגרם)

סוכר – גורם למצב דלקתי בגוף וגורם לפגיעה בייצור הקולגן בעור. פוגע במערכת החיסונית.

קמח לבן – נחשב היום כמזיק ממש כמו סוכר לבן, גורם לדלקות, מחלות מעיים, מחלות לב, סוכרת, רעב מוגבר.

מאכלים מעובדים - מכילים חומרים משמרים מסרטנים, מזיקים לבריאות ומאיצים הזדקנות.

מלח – "אנשים אוכלים היום מעל כמות כפולה של מלח מהמומלץ. זה הורס את כלי הדם וגורם ללחץ דם, פוגע בכליות, בעיניים, במוח, מייבש, גורם לאקנה ופוגע בעור", היא הסבירה.