גוברת המחאה נגד "חוק האפליה": ועד רופאי רמב"ם ביחד עם ועד האחיות קיימו אתמול עצרת מחאה בעקבות ההתבטאויות של חברי הכנסת רוטמן וסטרוק. סגן מנהל בית החולים, ד"ר אבי ויסמן, שוחח היום (שלישי) עם יואב מינץ ברדיו צפון 104.5FM והתייחס למחאה.

הנשיא הרצוג תוקף: "האמירות הגזעניות שנשמעות בימים האחרונים מדאיגות ומטרידות"
נתניהו גינה את דבריה של סטרוק; לפיד תקף: "מוביל אותנו למדינת הלכה חשוכה"

הוא סיפר כי "הגיעה אלינו פניה מוועד הרופאים והאחריות שרצו להגיב על הדברים. אני פניתי לכל אזרחי צפון מדינת ישראל והדגשתי שכל מי שבא בשערנו אנחנו מחוייבים לטפל בו, לא משנה מי הוא ומה הוא ומה השקפתו הפוליטית ויקבל טיפול. אמרתי יותר מזה: רופא אצלנו, שמחליט שלא כך, לא יעבוד אצלנו. מאד מאד פשוט".

"יש הבדל גדול מאד בין מטופל שאומר: 'אני לא רוצה שרופא כזה יטפל בי בגלל שהוא כזה או אחר. זכותו של הציבור להגיד מה שהם רוצים זה עדיין לא מעניק לי את הזכות לטפל בו. אנחנו מעניקי השרות, לנו את הזכות הזאת. אני רק רוצה להזכיר למאזינים, שאנחנו היום 27 בדצמבר, בדיוק לפני 26 שנים פחות ארבעה ימים, חוקק חוק ביטוח בריאות ממלכתי שמבוסס על שיוויון, צדק וערבות הדדית. זה מעוגן בחוק", הוסיף.

לדבריו, "מערכת הבריאות עד כה, היתה מנותקת מהדברים האלה, איננה קשורה. לא יעלה על הדעת שמישהו בא לטיפול נשאל אותו: 'רגע,רגע, רגע, מה שמך, מה דעותיך, מה מינך, את מי אתה אוהב, את מי אתה לא אוהב, לפני שנעניק לו טיפול. לפני שחוקק החוק, זה היה מקיר אל קיר כמעט, היתה הסכמה על העקרונות. אני לא רואה סכנה כזאת. ממש לא".

נתניהו מגנה את דבריה של ח"כ סטרוק (צילום: דוברות הליכוד)

הבענו את דעתנו. אנחנו נעבוד ברוח החוק הנוכחי ולא יהיה משהו אחר. אינני חושב שזה מקובל על מישהו אחר פרט לאומרו, אינני חושב שזה מקובל על מישהו בקשת פוליטית כזו או אחרת. זה משהו חריג בהחלט. לא רואה סיכוי שהדבר הזה יעבור", המשיך ד"ר ויסמן ואמר כי "אנשים רצו להביע את דעתם ולהגיד את דעתם ואני חושב שהם מייצגים את כלל הציבור במדינת ישראל. בהחלט שמין הסתם רוב דעות היו מאד חיוביות".

"אינני קורא טוקבקים או דברים כאלה. שמענו. שאתה נמצא ברשת אתה שומע את כל התגובות. יש שחושבים כך וכך אבל רוב מוחץ הביע תמיכה בדברינו.  אני חושב שאנחנו משקפים את הדעה הרווחת לא רק בקרב בתי החולים אלא גם בכל הציבור הישראלי כולו", סיכם. 

"הממשלה תוביל לפגיעה בביטחון המדינה": דן חלוץ מזהיר ומבטיח "מחאה מהותית ביותר"

אתמול שיגרו כ-1,198 טייסים ואנשי צוות אוויר בדימוס ובמילואים מכתב נגד הממשלה המסתמנת לנשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות וליועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה, ובו דרשו מהשתיים "לעצור את תהליך הרס הדמוקרטיה בכל הכלים והחוקים העומדים לרשותכן". בין החותמים היה הרמטכ"ל לשעבר, דן חלוץ, שהתארח הבוקר בתוכנית "שבע תשע" עם ענת דוידוב וגדעון אוקו ב-103FM והתייחס לדברים.

"מה שמביא אותי היא החרדה המבוטאת במסמך, המלווה אותנו מהמועד בו החלו לנהל מו"מים על הרכבת הממשלה", אמר חלוץ. "אין לי ערעור על כך שיש תוצאות ברורות במערכת דמוקרטית, הבעיה היא שהמערכת הדמוקרטית קיבלה החלטה שיכולה להיות ההחלטה הדמוקרטית האחרונה  אם היא תמשיך בכיוון שהיא הולכת אליה".

באשר לשאלה האם הוא סבור כי הממשלה החדשה תוביל לפגיעה בביטחון המדינה, השיב: "חד משמעית", והוסיף כי הוא "חרד מהרגע בו הרב הספרדי ימנה את הרב הצבאי הראשי. איפה נשמע דבר הזה? המשילות נמוגה מהיום בו נתניהו נכנס לשלטון. הכל קרה במשמרת של נתניהו". 

בנוסף הבטיח: "תהיה מחאה מאוד מהותית. אנחנו מתארגנים לזה".לאחר מכן התייחס לחוק דרעי-סמוטריץ' שעבר בכנסת בקריאה שניה ושלישית הבוקר, ואמר כי "שוב נותנים לחתול לשמור על השמנת. כמה צריך להיכוות כדי לראות שאדם הוא עבריין בכדי לתת לו עוד פעם לשמור על הקופה של מדינת ישראל?".