החלבון ידוע כמקרונוטריינט האולטימטיבי לתיקון שרירים, תמיכה חיסונית, ניהול משקל בריא ועוד. הכללת החלבון בתזונה היומית חשובה מאוד לתמיכה בבריאות הכללית, שכן מומלץ לאדם לצרוך כ-0.8 גרם חלבון לק"ג ממשקל הגוף. אם כי, כמות זו יכולה להשתנות בהתאם לגופו של האדם. מי ששוקל כ-70 ק"ג לדוגמא, מומלץ לצרוך כ-55 גרם חלבון ליום.

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

לא משנה אם אדם צורך מוצרים מן החי או מהצומח, הוא יכול לבחור מתוך מגוון מקורות החלבון שניתן לכלול בתזונה המאוזנת והבריאה, הכוללת כדי לסייע במילוי צורכי החלבון הבסיסיים. המוצרים המומלצים:

1. פיסטוק: הפיסטוק הוא אגוז קל, ומקור נהדר לחלבון. הוא מכיל כ-6 גרם למנה של 30 גרם, ומספק את כל 9 חומצות האמינו החיוניות. כמו כן, כ-90% מהשומן בפיסטוקים אינו רווי, והוא מכיל יותר סיבים מברוקולי. הפיסוק הוא גם מקור טוב לויטמין B6, זרחן, תיאמין ונחושת, כמו גם נוגדי חמצון.

2. ביצים: הן מכילות חלבון, כולין, יוד וויטמין D. ביצה אחת גדולה מכילה 6 גרם חלבון. הן גם מאוד מגוונות וניתן להוסיף אותן למתכונים טעימים שונים ומגוונים. הביצים מכילות חלבון איכותי עם כל חומצות האמינו החיוניות. כמעט מחצית מהחלבון בביצה נמצא בכלל בחלמון.

3. עדשים: הן קטניות חזקות מבחינה תזונתית בכל הנוגע ליתרונות הבריאותיים שלהן, שכן הן עשירות בחומרי הזנה חשובים כמו סיבים, חלבון, חומצה פולית, אשלגן וברזל. כל חצי כוס עדשים מכילה 9 גרם חלבון. עדשים וקטניות אחרות מהווים השלמה אידיאלית לדגני הבוקר, שכן יחד הם מספקים פרופיל שלם של חומצות אמינו חיוניות.

4. עוף: הוא בשר כהה ומכיל ויטמין B12 וכולין, שביחד יכולים לקדם את התפתחות המוח, לעזור למערכת העצבים לתפקד כראוי ולסייע לביצועים קוגניטיביים אצל קשישים. כל מנה של 90 גרם, מכילה 26 גרם חלבון.

5. יוגורט יווני: היורוגט יכול להכיל כמות מרשימה במיוחד של חלבון בהשוואה לשאר סוגי היוגורט. לפי נתוני משרד החקלאות האמריקאי, קופסא קטן של יוגורט יווני, השוקל כ-200 גרם, מכיל 20 גרם חלבון ואת כל תשע חומצות האמינו החיוניות.

6. דגים: אכילת דגים באופן קבוע קשורה ליתרונות בריאותיים רבים. מומחים ממליצים לאכול דגים לפחות פעמיים בשבוע. דגים, במיוחד כמו סלמון וטונה, הם אחד המקורות הטובים ביותר לחומצות שומן כמו אומגה 3, החשובות לכל איבר בגוף, מהלב עד והמוח.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>