בקרוב אצלנו? החל מה-1 לינואר, שומשום נכנס לרשימת האלרגנים העיקריים למזון בארה"ב, אשר כוללת בין היתר חלב, ביצים, דגים, בוטנים וחיטה. הוספת השומשום לרשימה זו פירושה שמזונות המכילים אותו - ויש רבים מהם - יהיו כפופים לדרישות רגולטוריות ספציפיות לאלרגנים למזון, לרבות דרישות הקשורות לסימון ולעיבוד. 

מחלב וביצים ועד בוטנים: כך תתמודדו בהצלחה עם אלרגיה למזון

"במשך שנים רבות, אנשים עם אלרגיה לשומשום ברמה מסכנת חיים נאלצו להסתכל מאחורי התווית וליצור קשר עם היצרן", אמר ג'ייסון לינד, סגן נשיא בכיר לענייני ממשל וקהילה בארגון FARE, ארגון הפועל בתחום הסיוע לאנשים הסובלים מאלרגיה. הוא המשיך והסביר כי "אם זה (שומשום) היה מופיע ברשימה, זה היה נחשב לתיבול או לטעם טבעי".

אלרגיה, צילום אילוסטרציה (צילום: istockphoto)
אלרגיה, צילום אילוסטרציה (צילום: istockphoto)

לפי אתר האינטרנט של ה-FDA, הסוכנות כעת עורכת בדיקות ולוקחת דגימות ממוצרי מזון כדי לוודא שאלרגנים עיקריים למזון מסומנים בצורה נכונה על תוויות המוצרים, וכדי לקבוע אם מפעלי מזון מונעים ערבוב של האלרגנים. כעת, הבדיקה הקפדנית הזו תיערך גם על שומשום.

השינוי, שהוכנס על ידי ה-FDA, הוא תוצאה של חוק הבטיחות, הטיפול, החינוך והמחקר של אלרגיות למזון, או FASTER, שנחתם בחוק באפריל 2021.

תסמיני האלרגיה - אלרגיה לשומשום משפיעה על אנשים בכל גיל, ותסמיניה עשויים להופיע בצורה של שיעול, גירוד בגרון, הקאות, שלשולים, פריחה בפה, קוצר נשימה, צפצופים ולחץ דם נמוך. 

"המשמעות היא שהחל מה-1 בינואר 2023, החיים ישתפרו עבור 1.6 מיליון אמריקאים שיש להם אלרגיה מסכנת חיים כתוצאה מאלרגיות למזון", אמר לינד. הוא הוסיף והכריז כי החוק החדש הוא "ניצחון גדול לקהילת האלרגיות למזון".