השפעת השימוש במדיה החברתית על ילדים היא תחום מחקר הנחקר רבות. מחקר חדש שנערך בידי מדעני מוח מאוניברסיטת צפון קרליינה שבארצות הברית, ערך סריקות מוח על ילדים בגילאי 12-15, ובדק את השפעת השימוש ברשתות החברתיות על מוחם. 

 ממצאי המחקר הראו כי השימוש ברשתות החברתיות הראו רגישות רבה יותר לתגובות מהחברה. עם זאת, עורכי המחקר הודו במגבלה משמעותית בעריכתו - השפעת גיל ההתבגרות. המאפיין העיקרי של מגבלה זו, הוא כי במקרים רבים ילדים בגילאים אלו עסוקים רבות בתגובות החברתיות אותן הם מקבלים, גם ללא קשר לרשתות החברתיות. 

המחקר המקיף נערך בקרב 169 תלמידים בכיתות ו'-ז', אשר חולקו לקבוצות על פי תדירות שימושם בפייסבוק, באינסטגרם וסנאפצ'ט. על פי נתוני המחקר, כבר בגיל 12 הילדים הראו דפוסי התנהגות מובהקים. משתמשים "רגילים" עשו שימוש ברשתות 15 פעמים ביום או יותר, משתמשים "מתונים" נכנסו בין פעם אחת ל-14 פעמים ואלו ה"לא רגילים", עשו שימוש של פחות מפעם אחת ביום בממוצע.  

כמו כן, אחד מאלו שערכו את המחקר, מסר כי ניתן לראות בבירור השפעה של השימוש ברשתות החברתיות על הדרך שבה מוחנו מתפתח, אך עם זאת הוא הבהיר כי לא ניתן לקבוע בבבירור עד כמה השפעה זו עמוקה. עוד על פי המחקר, 97% מבני הנוער האמריקאים עושים שימוש באינטרנט מדי יום, ו-46% אף מדווחים כי הם מחוברים באופן רציף לאורך היום.