המאזין, בן 63, שיתף כי הוא נוטל תרופות לסוכרת פעם ביום, מעל ל־20 שנה. "אתמול עשיתי בדיקה לפטריה בציפורן", סיפר, והוסיף: "אני שמעתי מאחות מוסמכת שאם במקרה מוצאים פטרת ואני צריך לקחת כדורים - יכול להיגרם לי נזק לכבד".

פרופ' רפי קרסו הסביר: "הרבה מאוד חולי סוכרת מפתחים פטרת בציפורני הרגליים אחרי מספר שנים. זו תופעה אופיינית לחולי סוכרת. אם זה לא מפריע לך, אתה יכול לא לעשות כלום או לשים סוגי לק שאפשר למרוח - לא פותרים את הבעיה, אבל יכולים טיפה לעזור. אם זה מאוד מפריע לך, אז אפשר לקבל את הכדורים נגד פטרת, אבל לקחת בחשבון שתצטרך פעם בחודש או חודשיים, לעשות בדיקת תפקודי כבד. אם הבדיקה תהיה לא תקינה, אז יפסיקו לך את הכדורים והיא תחזור להיות תקינה". 

לדברי קרסו, "לכדורים נגד פטריות יש לפעמים פוטנציאל של תופעת לוואי, לגרום נזק לתפקודי הכליות. למה עושים ביקורת כל חודשיים בערך? כי אם רואים שיש הפרעה בתפקודי הכליות, מפסיקים. לכבד יש כושר הסתגלות והחלמה עצמית די גדול - ואתה חוזר לעצמך. זה לא דבר שהוא מסכן חיים, אבל לכן ממליצים". 

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

האמור באייטם זה מבטא את הדעה האישית של השדר/ת והוא אינו מובא כתחליף לקבלת ייעוץ פרטני מבעל מקצוע המתמחה בתחום, ואין להסתמך עליו בכל צורה שהיא. כל פעולה ושימוש שנעשים על בסיס התכנים המופיעים באייטם הינה באחריות המשתמש/ת בלבד.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>