כולנו מכירים את ההרגשה שאחרי אימון אינטנסיבי או עבודה מואמצת, נטופי זיעה ומרוצים מעצמנו על הקלוריות ששרפנו. כעת מסתבר שהמיתוס הנפוץ לא רק שאינו נכון, אלא אף עלול להוות סיכונים בריאותיים כגון התייבשות, תשישות ואף מכת חום. 

העובדה היא שהגוף אינו מאבד שומן באמצעות זיעה והזעה מוגברת במהלך פעילות גופנית לא אומרת בהכרח שאנו שורפים קלוריות. גם אם נדמה לנו לאחר פעילות מרובת הזעה שהגוף שלנו פתאום קליל יותר ואיבדנו כמה גרמים, הסיבה לכך היא שהגוף איבד את כמות המים המומלצת באמצעות ההזעה. 

אז מהי הדרך היחידה לרדת במשקל לאורך זמן ? כן כן, להפחית את צריכת הקלוריות. החדשות הטובות הן שירידה מוצלחת במשקל אינה מחייבת משטר פעילות גופנית אינטנסיבי, אלא ביצוע שינויים קטנים בשגרת היומיום שניתן לדבוק בהם לאורך זמן. הליכה מהירה או רכיבה על אופניים בדרך לסידורים במקום נסיעה ברכב, עלייה למשרד במדרגות במקום במעלית ויציאה לטיול רגלי בשבת יענו על המשימה. 

מיתוס נוסף לגבי ירידה במשקל הוא שיש להעדיף מזונות "דלי שומן" על פני צריכת פחמימות למשל. אך האמת היא שכאשר מנסים לרדת במשקל, מזון המסומן כדל שומן אינו הופך אוטומטית לבחירה בריאה- למעשה, רבים ממזונות דלי השומן עשויים להכיל גם רמות גבוהות של סוכר, מה שיקשה על הדיאטה. ההמלצה היא דווקא לאכול פחמימות מדגנים מלאים כמו אורז חום, לחם מלא ותפוחי אדמה עם קליפות, על מנת להגביר את צריכת הסיבים הדרושים לגוף.