לרגל יום הרופא הבינלאומי, שחל היום, "מעריב" מביא את סיפורה של ד"ר מורית בארי, שלא בוחלת באמצעים. היא קופצת ממטוסים, יוצאת למסעות רגליים במדבר ומדוושת עשרות קילומטרים על אופניים - הכל למען גיוס כספים לבית החולים אלי"ן לשיקום ילדים ונוער, שבו החלה לעבוד לפני כ־20 שנה וכיום היא עומדת בראשו כמנכ"לית.

הוא חוזר: התפקיד החדש של משה בר סימן טוב

"כל בתי החולים מתמודדים עם מצוקת תקציב, אבל לרוב יש מחלקות רווחיות כמו יולדות או כירורגיות מסוימות לצד התחומים שהם תמיד הפסדיים, ושיקום הוא אחד מהם", היא אומרת.

לדברי ד"ר בארי, בית החולים הינו היחיד בישראל המתמחה בשיקום, אך פועל כעמותה ועל כן אינו נהנה מתמיכה ממשלתית אוטומטית ומקבל החזרים על פי תעריף משרד הבריאות למטופל, מה שרחוק מלהספיק לממן את העלות האמיתית של הטיפול הייחודי הכוללני הניתן באלי“ן.

בארי: "האמת היא שבלי תרומות של אנשים טובים הילדים היו מקבלים סדרה של טיפולים טכניים, שלא מותאמים בצורה מדויקת לצרכים שלהם, וחלק משמעותי מהמטרות השיקומיות לא היו מושגות. כך מצאתי את עצמי צונחת ממטוס, תלויה בין שמיים וארץ, העיקר לגייס כספים. אין ספק שזכינו בשותפים נהדרים למסע, שיוצאים לרכוב על אופניים ומטפסים על הרים למען הילדים, אבל עדיין, הקושי רב, והפערים הולכים וגדלים, וכאן המדינה חייבת להתאמץ יותר ולתת מענה הולם לצרכים של הילדים והילדות שזקוקים לשיקום".

בארי מוסיפה: "לילדים הזקוקים לשיקום אין זמן לחכות שתקציבים יועברו לבית החולים. העתיד שלהם תלוי ביכולת שלנו בבית החולים להעניק טיפול מיטבי למרות המצב ולמרות התנאים הלא פשוטים שנוצרו בתקופת הקורונה ומלווים אותנו גם היום".