קפה הוא אחד מהמשקאות הפופולריים בעולם. רבים מאיתנו פותחים איתו את הבוקר באופן קבוע, ואף דואגים לצרוך במהלך היום מספר כוסות נוספות. בעיני רבים הוא גם נחשב בריא, מאחר והוא מהווה מקור לנוגדי חמצן בתזונה. לאוהבי הקפה, הנה כמה טיפים איך להפוך את המשקה האהוב לבריא עוד יותר: 

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

1. להמנע מצריכת קפאין בערב - קפה הוא אחד מהמקורות הטבעיים העשירים ביותר בקפאין, ומהווה גורם ממריץ הנותן אנרגיה בעת תחושת עייפות. לפיכך, שתיית קפה בשעה מאוחרת ביום עלולה לפגום באיכות השינה ולייצר נדודי שינה. יש לציין כי הרגישות לקפאין משתנה בהתאם לאדם, אך באופן כללי מומלץ לשתות קפה נטול קפאין לאחר השעה 14:00.

2. אין להוסיף סוכר לקפה - למרות שקפה בריא בפני עצמו, כאשר מוסיפים לו כמות גדולה של סוכר מתבטלים יתרונותיו הבריאותיים. תוספת סוכר היא אחד המרכיבים הגרועים ביותר בתזונה המודרנית, וקשורה למחלות קשות רבות, כמו השמנת יתר, סוכרת מסוג 2 ומחלות לב. במקרה שלא ניתן לוותר על סוכר בקפה, מומלץ להשתמש בממתיקים טבעיים דוגמת סוכר סטיביה.

3. לבחור מותג קפה איכותי - איכות הקפה יכולה להשתנות בהתאם לשיטת העיבוד ואופן גידול פולי הקפה. חקלאים מרססים פולי קפה בחומרי הדברה סינתטיים וכימיקלים אחרים, אשר לא נועדו למאכל אדם, והשפעותיהם הבריאותיות עדיין שנויות במחלוקת ועלולות לגרום נזק לבריאות. לכן, מומלץ לקנות פולי קפה אורגניים, או לוודא שפולי הקפה מכילים כמויות קטנות מאוד של חומרי הדברה סינתטיים.

4. להגביל את צריכת הקפה - בעוד ששתיית קפה באופן מתון נחשבת לבריאה, צריכה מופרזת של קפה עלולה להפחית את היתרונות הכוללים שלו. קפאין בכמות גבוהה עלול לגרום לתופעות לוואי מזיקות, ולכן Health Canada ממליצה לא לחרוג מ-2.5 מ"ג קפה ביחס למשקל הגוף בק"ג ליום. כוס קפה מכילה כ-95 מ"ג קפאין, השווים לכשתי כוסות קפה ביום לאדם השוקל 80 ק"ג. עם זאת, יש לציין כי כמויות גבוהות יותר של קפאין - 400-600 מ"ג ליום (בערך 4-6 כוסות) - אינן קשורות לתופעות לוואי מזיקות אצל רוב האנשים.

5. להוסיף קינמון לקפה - נוסף על היותו טעים, מחקרים מראים כי קינמון יכול להוריד את רמת הסוכר בדם, ובנוסף את הכולסטרול והטריגליצרידים בחולי סוכרת.

6. להוסיף קקאו לקפה - הקקאו מלא בנוגדי חמצון וקשור ליתרונות בריאותיים רבים, כגון הפחתת הסיכון למחלות לב וקידום הירידה במשקל. זאת, בתנאי שהקפה אינו ממותק.