הסכנות שבישיבה ממושכת במהלך היום כבר ידועות לרובנו, רק שברוב מקומות העבודה הדבר נדמה כהכרחי ובלתי ניתן לשינוי. על פי מחקר חדש, שבדק את ההשפעות של ישיבה ממושכת במהלך היום, הדבר ניתן לשינוי ואינו כורח המציאות: חמש דקות בלבד של הליכה קלה בכל חצי שעה יכולות להוריד חלק ניכר מהסיכון הבריאותי הכרוך בישיבה ארוכה.

"הקהילה המדעית יודעת כבר עשרות שנים כי ישיבה עלולה להגביר את הסיכון למחלות כרוניות כמו סוכרת, מחלות לב וסוגים מסוימים של סרטן", אמר קית' דיאז, המחבר הראשי של המחקר ועוזר פרופסור לרפואה התנהגותית במרכז הרפואי של אוניברסיטת קולומביה. "רק שעד עכשיו לא היו הנחיות ברורות לגבי כמה זמן אתה יכול לשבת ובאיזו תדירות אתה צריך לזוז על מנת למזער את הסכנות הללו".

העובדה המפתיעה היא שעד כה הקהילה המדעית עדיין אינה יודעת בדיוק למה ישיבה כל כך גרועה לבריאות שלנו, אבל תיאוריית העבודה היא שכאשר אנו יושבים זמן ממושך, לשרירים החשובים בוויסות חומרים מזיקים, כמו סוכר בדם ורמות כולסטרול, אין את האפשרות להתכווץ ולפעול בצורה אופטימלית, אמר דיאז.

אז האם חמש דקות כל חצי שעה עדיין נראות כמו מתיחה? אפילו "חטיפי פעילות" קטנים כמו דקה אחת של הליכה בכל שעה הוכחו כמפחיתים את לחץ הדם אצל משתתפי המחקר ב"אופו ניכר", אמרה דיאז.