רבים תוהים לעצמם אולי הם מבוגרים לגילם האמיתי, אולי בגלל התנהגותם או התחביבים שלהם. חוקרים הזהירו שאם אתם נראים מבוגרים לגילכם, זה עשוי להיות סימן לכך שאתם נמצאים בסיכון גבוה יותר לפתח מחלות הקשורות לגיל כמו אוסטאופורוזיס, אובדן שבמיעה או גלאוקומה. מדענים בהולנד בחנו כ-2,700 בני אדם בין הגילים 90-50 על סמך תמונות פניהם בלבד, ואלו התוצאות.

התוצאות גילו שמשתתפים שנראו צעירים בחמש שנים מגילם אמיתי, היו בעלי כישורי חשיבה טובים יותר, הם גם היו בסבירות נמוכה יותר לסבול מבעיות רפואיות, כמו קטרקט. במילים אחרות, אם אתה נראה צעיר לגילך, בריאות האיברים והנפש צפויה להשתקף בכך. כמו כן, במחקר נבדק גם הקשר בין מראה צעיר לבאיות רפואיות נפוצות שונות הקשורות לגיל, והחוקרים מצאו כי צראה צעיר קשור למדדים נמוכים יותר של הזדקנות שגרתית. מי שחשב שהוא נראה צעיר לגילו בשבע שנים, קיבל את הציון 7 וכן הלאה. ככל שהניקוד היה גבוה יותר, כך האדם נראה צעיר יותר.

לאחר הערכת הגיל וחישוב התוצאות, בחן הפאנל את נתוני אורח החיים כמו הבריאות, משקל, הרגלי עישון ומצב בריאותי. התוצאות שפורסמו ב-British Journal of Dermatology, גילו כי הקבוצות שנראו צעירות בחמש שנים לגילן, עמדו טוב יותר במבחנים קוגניטיביים. הקבוצה גם הייתה בסיכון נמוך ב-15% לפתח מחלות ריאות חסימתית כרונית - מחלת ריאות הגורמת לקשיי נשימה, ו-24% פחות סיכוי לפתח אוסטאופורוזיס.

צוות החוקרים סבור שהתהליך הביולוגי שגורם לפנים להיראות מבוגרות יותר, כמו פחות שומן והתפתחות קמטים, עומד גם מאחורי שינויים בצפיפות הרקמות והעצם, הקשורים למצבים הבריאותיים.