הקפדה על הרגלי היגיינה חשובה במיוחד על מנת לטפח את הבריאות הנפשית והפיזית שלנו. ואולם, קצב החיים המהיר וחוסר המודעות לחשיבות ההרגלים הללו מובילה רבים מאיתנו לא פעם להימנע מן ההרגלים הללו, מה שעלול לגרום לנו לחלות לעתים קרובות יותר. 

נראים צעירים לגילכם? מחקר חדש בחן את ההשפעות על בריאות הגוף

אז על מנת שתרגישו הכי טוב שאפשר, ולאורך זמן, קיבצנו עבורכם ארבעה הרגלים רעים שאתם חייבים לשנות על מנת להישאר נקיים ובריאים ככל הניתן. 

1. אתם לא שוטפים ידיים: אל תחשבו שזה לא חשוב לשמור על ידיים נקיות. אחת הדרכים הקלות ביותר לחלות, מבלי להבין זאת, היא לא לשטוף ידיים. החיידקים לא מסכנים בהכרח את הידיים עצמן, אלא את כל מה שהן נוגעות בו. החיידקים יכולים לעבור בקלות לכל פריטי המזון שאתם צורכים, מה שמעמיד אתכם בסכנה לפתח מחלות במערכת העיכול. באופן דומה, גם אם תגעו בפנים שלכם ייתכן שתחדירו חיידקים לגופכם ותחלו. 

2. אתם לא מנקים את כל איברי גופכם במקלחת: לניקוי כל חלק וחלק בגופכם יש חשיבות רבה בכל הקשור להימנעות ממחלות. זה כולל ניקוי של בית השחי, מתחת לשדיים, מסביב למפשעה ובכל מקום אחר שבו יש קפלי עור. 

3. אתם לא משתמשים בחוט דנטלי: צחצוח שיניים הוא חשוב ביותר, ורב הסיכויים שבכל פעם שבה אתם מנקים את השיניים, השיננית או רופא השיניים מזכירים לכם להשתמש בחוט דנטלי. השימוש בחוט הדנטלי הינו חיוני על מנת לשמור על היגיינת הפה, ואי אפשר לוותר עליו. חשוב להבין כי גם לאחר צחצוח השיניים יכולות להישאר חתיכות מזון בין השיניים, משום שמברשת השיניים לא יכולה להגיע לכל מקום. בסופו של דבר, זה יכול להוביל לחורים ולבעיות נוספות. 

4. אתם שוטפים את הפנים יותר מדי פעמים ביום: חשוב לנקות את הפנים כדי להסיר שמנים, איפור ולכלוך, אבל אל תגזימו! שטיפת הפנים יותר מפעמיים או שלוש פעמים ביום עלולה לגרום לסיבוכים. למעשה, שטיפת יתר עלולה להסיר את השמנים הטבעיים של העור, וכאשר סובלים מאקנה, למשל, פעולה זו יכולה להחמיר את האקנה.