תינוקות יונקים סובלים פחות מאלרגיות, כמו אקזמה של העור ואלרגיות למזון, לעומת תינוקות שניזונים מפורמולה, אך מהי הסיבה לכך? 

מתן חיסון קורונה לנשים מיניקות עשוי לתרום להגנה על התינוק

כעת, מחקר חדש של מכללת פן סטייט לרפואה (אוניברסיטת המדינה של פנסילבניה) מגלה כי מולקולות קטנות שנמצאות בחלב אם עשויות להפחית את הסיכון להתפתחות מחלות כמו אטופיק דרמטיטיס ואלרגיות למזון בתינוקות. לדברי החוקרים, התגלית עשויה להוביל אסטרטגיות שיעזרו להפחית את הסיכויים שהתינוקות יפתחו אלרגיות.

מחלות חיסוניות כמו אלרגיות למזון, אסתמה ומחלת עור הנקראת ״אטופיק דרמטיטיס״, מתרחשים אצל כשליש מהילדים כתוצאה מהפעלה לא מתאימה של מערכת החיסון לחשיפות סביבתיות. "תינוקות שיונקים מעבר לשלושה חודשים עשויים להיות בסיכון נמוך יותר למצבים אלה, אך איננו מבינים לחלוטין את הביולוגיה שמאחורי זה", אמר ד"ר סטיבן היקס, פרופסור לרפואת ילדים ורופא ילדים בבית החולים פן סטייט לבריאות ילדים.

"ישנם כמעט 1,000 סוגים שונים של miRNAs בחלב אם אנושי, וההרכב משתנה עקב מאפיינים אימהיים כמו משקל, תזונה וגנטיקה", כך לפי היקס. "שיערנו שלארבעה מה-miRNAs האלה יכולה להיות השפעה מגנה מפני אלרגיות של תינוקות, בהתבסס על מחקרים קודמים שהראו קשרים בין ה-miRNAs האלה לבין מצבים אלרגיים מסוימים".