כל הורה מכיר את זה: מחר יש בית ספר או גן והילדים לא רוצים ללכת לישון. אנחנו מנסים לשכנע אותם להיכנס למיטה ולהירדם כדי שלא יהיו עייפים בלימודים או בגן. אבל כמה שעות הם באמת צריכים לישון כדי לא ירגישו עייפים מדי גם במהלך היום הבא?

מיכל דליות מייעצת: איך לגרום לילד להסכים לישון לבד במיטה משלו?
לא רוצים להרגיש עייפות בבוקר? אלו ההרגלים שכדאי לאמץ

אגודת רופאי הילדים בגרמניה פרסמה המלצה לפיה ילדי בית ספר וגן צריכים לישון בין 9 ל-10 שעות. "ילד שלא יצליח לישון ברציפות במהלך הלילה יסבול מתסמינים כמו עייפות יומית, חוסר יכולת להתרכז, עצבנות, נטייה להתרגשות יתר, אגרסיביות וירידה ברצון ללמוד", נאמר. 

עוד נאמר כי להפרעות שינה אצל ילדים יש מספר גורמים, שהעיקריים שבהם הם פחד, חרדה, ובעיות בבית ספר. ההפרעות עלולות להיגרם גם משימוש יתר אמצעי תקשורת, כמו טלפונים או מחשבים, או צפייה בתוכן שאינו מתאים לילדים, כמו אלימות. 

איך מתמודדים עם הפרעות שינה אצל ילדים?

אגודת רופאי הילדים בגרמניה ממליצה להורים על טקסים קבועים, כמו לספר סיפור מהנה לפני השינה, הפחתת הבהייה במסכים וצמצום צריכת תכנים בהם לפני השינה. 

עוד רעיון שמעלים הרופאים בגרמניה הוא לשנות את סידור חדר השינה על ידי הזזת הרהיטים בו בהתייעצות עם הילד, וכך לעודד אותו ללכת לישון. וכמובן, הבובה - הרופאים מצאו כי היא עדיין עוזרת לרוב הילדים בגילים האלה להירדם.