הסיכוי להידבק בחיידקים ווירוסים נפוצים הקשורים לכאבי גרון עולה בעונת החורף ואיתו גם התפשטות הנגיפים למיניהם. דלקות גרון נגרמות עקב זיהומים חידקיים או ויראליים, ועלולות לגרום לתחושת כאב רב המלווה באי נוחות וקושי באכילה ובליעה, לצד תופעות נוספות דוגמת נפיחות ואדמומיות באזור. 

מומחה לרפואת אף אוזן גרון סיפק חמישה טיפים שיסייעו לנו לשמור על עצמנו בעונת החורף:
1. ניקיון הוא המפתח
כמו רוב הזיהומים הנגיפים והעונתיים, אחת הדרכים החשובות להתמודד עם כאבי גרון היא לשמור על היגיינה אישית וקהילתית בסיסית. שטיפת ידיים תכופה והימנעות מנגיעה בפנים הם צעדים חשובים כדי למנוע התפשטות או הידבקות בזיהום.

2. חבישת מסכות מגן
על אף שחובת עטיית המסכה כבר לא איתנו, עדיין חשוב לזכור כי מומלץ ללבוש מסכות כדי לעצור את התפשטות הוירוסים העונתיים. המסכות מעניקות הגנה מפני וירוסים וחיידקים, המועברים באוויר ונמצאו יעילות מאוד בהפחתת התפשטותם.

3. הרטיבו את האוויר שמסביב
מכיוון שבעונת החורף האוויר פחות לח, אם אדם רגיש לשינויים בסביבה ובאוויר שמסביב, הדבר עלול להוביל לזיהום או להתקפי אלרגיה עונתיים. אוויר יבש גורם לזיהומים וגירוי בגרון, מה שמוביל לזיהומים. שימוש במכשיר אדים יעזור להעלות את עוצמת הלחות ולהפוך את האוויר שמסביב לפחות יבש.

4. שאיפת אדים וגירגור מי מלח
דלקות גרון יכולות גם להוביל לחסימת מנהרות האף. ניתן להקל על כך באמצעות שאיפת אדים חמים. מומלץ להוסיף שמן קמפור או טולסי במים כדי להקל על הנשימה. בנוסף, גרגור מי מלח פושרים יכול להיות להועיל להיפטרות מהירה מדלקת באזור הגרון ולהעניק הקלה.

5. חיזוק מערכת החיסון
כדי להילחם בדלקות הגרון הנפוצות במהלך החורף, דרושה מערכת חיסונית חזקה. הגוף חייב להיות מוכן לכל התקף ויראלי הממשמש ובא במהלך החורף, לאכול מזון בריא ולצרוך הרבה נוזלים כדי לשמור על לחות הגוף. שום כתוש במים פושרים עם דבש הוא מגן אנטי ויראלי ואנטי בקטריאלי לגרון. מומחים גם מייעצים לתזונה עשירה בחומרים מזינים כמו סידן, אבץ ומגנזיום המשפרים את יכולת הגוף להילחם טוב יותר בזיהומים.