הוא התעורר בארבע לפנות בוקר, ניגש למקרר, שבר 5 ביצים ושתה אותן על בטן ריקה. זה מה שסילבסטר סטאלון עשה בסרט "רוקי 1" - אך האם זה בריא ומועיל?

קודם כל, אתם עלולים להקיא, וזה הדבר האחרון שאתם צריכים מוקדם בבוקר. שנית, שתיית ביצים גולמיות עשויות להפחית את ספיגת החלבון. הביצים הן מקור טוב לחלבון מן החי והן מכילות את כל תשע החומצות האמינו החיוניות לגוף האדם. עם זאת, מחקר שנערך לאחרונה העיד כי שתייתן עשויה להפחית את ספיגת החלבון שבהן. המחקר השווה את ספיגת החלבון מביצים מבושלות ומביצים גולמיות בחישה אנשים, ומצא כי 90% מהחלבון בביצים מבושלות נספג, בעוד שבביצים גולמיות רק 50% נספג. המחקר שופך אור על האפשרות ששתיית ביצים גולמיות עשויה להשפיע על ספיגת החומרים התזונתיים.

בנוסף, ניתן לקבל מכך הרעלת מזון. ביצים גולמיות ולא מבושלות עשויות להכיל סלמונלה, חיידק מזיק הגורם להרעלת מזון. כדי להבטיח שלא תהיה סלמונלה בביצים, יש לבשל אותן עד שהחלמון מוצק לחלוטין, וזה קורה כאשר ביצים מבושלים ב-71 מעלות או יותר, כך על פי המרכז האמריקאי לבקרת מחלות ומניעתן (CDC).

כמו כן, מומלץ לא לחרוג מ-300 מיליגרם כולסטרול במזון ביום, כאשר ביצה אחת מכילה 180 מילגרם. למרות שאנשים ברירים ללא כולסטרול, מחלות לב או סכרת יכולים לאכול גם שתי ביצים ביום, עדיף לא לחרוג מכך. אז המסקנה, אל תשתו ביצים גולמיות, ותזכרו שזה לא עזר לרוקי, הוא הפסיד בסוף הסרט.