אם אתם נשואים באושר יש סיכוי שתסבלו מעודף משקל וזאת ביחס לרווקים ורווקות, כך עולה ממחקר חדש שנערך באוניברסיטת סנטרל בקווינסלנד. על פי המחקר, זוגות נשואים מעלים בממוצע כ-5 ק"ג בשנה הראשונה לנישואיהם, למרות שרבים מהם מקפידים על הרגלי תזונה בריאה. המחקר בדק למעלה מ- 15,000 נשים וגברים, רווקים ונשואים, במגוון פרמטרים הקשורים לתזונה ואורח חיים. בין השאר, נבדקו פרמטרים כגון- עישון, שתיית אלכוהול, אכילת מזון מהיר לעומת מזון עתיר ירקות ופירות, פעילות גופנית וכו'. תוצאות המחקר הצביעו על כך שלמרות שזוגות נשואים צרכו פחות אלכוהול, עישנו פחות ונטו לצרוך אוכל בריא, הם עלו במשקל.

יגיע בזמן? רץ 1,930 ק"מ כדי להציע נישואין לאישה שמעולם לא פגש

החוקרים מסבירים את התוצאות בכך שהרבה מאוד זוגות בחרו לבלות זמן איכות משפחתי משותף סביב הארוחות. הכמויות שנאכלו היו גדולות הרבה יותר מאלה של הרווקים וגם זמן האכילה היה ממושך יותר, כך שלמרות שהתזונה במרבית המקרים הייתה בריאה הרבה יותר-  הארוחות הרבות, הכמויות הגדולות שנאכלו ופריסת האכילה לאורך שעות רבות הן שתרמו לעלייה במשקל.

בנוסף, החוקרים מסבירים שבני זוג שנשואים באושר חשים בנוח במערכת היחסים ואין להם כל כוונה לחפש בן זוג חדש, נוטים להזניח את כל מה שקשור לעלייה במשקל ולא מייחסים לכך חשיבות. זאת, כמובן, בניגוד לרווקים המרגישים צורך לשמור על עצמם בזמן חיפוש בן או בת זוג.

"תוצאות המחקר מצביעות על כך שלזוגות נשואים יש נטייה לסבול מעודף משקל, ולכן ישנה חשיבות ביצירת שיגרת חיים בריאה ופעילה", מסבירה יהודית אריאלי, תזונאית במכבי שירותי בריאות במחוז ירושלים והשפלה. "ראשית, ההמלצה שלי היא ליצור זמן איכות משותף, לבשל יחד ארוחות בריאות הכוללות חלבון, ירקות ופחמימה ולפתח כללי התנהגות סביב האוכל והארוחות. חשוב להגיש את התבשיל בצלחת ולא לאכול ישירות מהסיר. מומלץ לשבת לאכול ליד השולחן ולא מול הטלוויזיה ובסיום הארוחה לקום, לסדר ולשטוף את הכלים ואף לצאת להליכה".

לדבריה, "כדאי גם להקפיד לאכול באופן מסודר ומתוכנן בשעות מוגדרות  ולא לנשנש מעבר לכך. כמו כן, אם אתם נמצאים במסעדה תהנו מהאוכל ומהחברה, וכאשר אתם חשים שבעים בקשו מהמלצר לארוז את האוכל. כך תמשיכו ליהנות מהאווירה ללא זלילה מיותרת. מלבד זאת, נצלו חלק מזמן האיכות המשותף לפעילות גופנית ששניכם אוהבים והעיקר תמשיכו להיות מאשורים ובריאים יחד ולחוד".