מחקרים רבים בעבר כבר הוכיחו כי סגנון החיים שלנו נמצא קשור לירידה קוגניטיבית, המתרחשת כירידה הדרגתית בזיכרון, בקשב וביכולת פתרון בעיות. זאת לצד מצבים רפואיים שונים העלולים לגרום לכך. בהתחשב בכך שמחלות הקשורות לירידה קוגניטיבית כמו דמנציה הן בלתי הפיכות והטיפולים היעילים מוגבלים, מניעה או גילוי מוקדם של ירידה התופעה היא קריטית.

אל תהיו רוקי: הסכנות הבריאותיות בשתיית ביצים גולמיות
האם אתם סובלים משיעול כרוני וממה הוא נובע | המדריך המלא

מחקר חדש שנעשה לאחרונה בסין מצא כי להרגלי התזונה שלנו עשויה להיות השפעה מכרעת על הסיכוי שתתרחש ירידה קוגנטיבית בעתיד: צריכת נתרן גבוהה (לפחות 5593.2 מ"ג ליום) ויחס גבוה של נתרן לאשלגן (לפחות 3.8 ליום) הגדילו את הסיכון לפגיעה בזיכרון בקרב קשישים בריאים. מספר המשתתפים עמד על 4213 בני לא פחות מ-50, והתוצאות מבוססות על מבחנים קוגניטיביים ודיווחים עצמיים של המשתתפים.

עם זאת, נמצא במחקר כי לצריכת אשלגן, המינרל שנמצא במלח, ברמות מסויימות (1653.3 מ"ג ליום), עשויה להיות בנוסף השפעה לטובה על ביצוע מבחנים קוגניטיביים בקרב אותה אוכלוסייה.

החוקרים ציינו כי ארגון הבריאות העולמי ממליץ על מקסימום 1400 מ"ג ליום של נתרן לאנשים בין הגילאים 50 עד 79 שנים, אשר שווה ערך ל-5 גרם ליום של מלח, במיוחד מכיוון שצריכה גבוהה של מלח מלווה בדרך כלל בצריכה לא מספקת של אשלגן, המקבילה ל-1499.0 מ"ג ליום לעומת הרמה המומלצת של 3600 מ"ג ליום.