בימים הקרובים צפוי החורף לחזור לאזורנו לאחר תקופה ארוכה של ימים חמים יחסית. בתוך כך, מומחים לבריאות הילד ממליצים להורים לילדים קטנים להערך בהתאם לשינוי במזג האויר ומונים מספר דגשים שחשוב לשים אליהם לב: 

 יש להגן על תינוקות מפני קור, על ידי חימום החדר שבו נמצא התינוק לטמפרטורה של 21-23 מעלות. עם זאת, יש להימנע מחימום יתר ולוודא שהטמפרטורה בחדר איננה נמוכה.

יש להשתמש באמצעי חימום בטוחים: תנורי חשמל או מפזרי חום חשמליים, תוך הקפדה על בטיחותם. לא מומלץ לחמם ע"י תנורי נפט, או באח ללא אוורור מתאים בחדר התינוק או בבית שיש בו תינוק.

המזגן מייבש את האוויר: יש לדאוג ללחות האוויר בחדר באמצעות מגבת רטובה פרוסה בחדר או בעזרת קערת מים כדי להימנע מאויר יבש. באופן כללי מומלץ ככל האפשר לאוורר את חללי הבית.

המומחים הוסיפו כי בימים קרים מומלץ להלביש את התינוק בבגדים קלים וצמודים לגוף והמליצו להורים לצאת ולהתאורר עם תינוקם כאשר מזג האויר מאפשר זאת, אך להקפיד לחבוש לו כובע צמר, להגן על אוזניו ורגליו.

בנוסף, יש לשים לב לסימנים מוקדמים לפגיעות קור בקרב תינוקות: שינוי בצורה שבה מתנהג התינוק, אפטיות או התנהגות שאיננה אופיינית,  וכן חום גוף נמוך מ- 36 מעלות צלזיוס. הדבר עשוי  להתבטא באדישות, בכי חלש, עור פנים אדמדם או חיוור-כחלחל, תגובות  איטיות, סירוב לאכול ואי שקט. בעת הופעת אחד מהסימנים, מומלץ להיוועץ ברופא.