מחלות לב ומחלות כלי דם הן אחת מסיבות המוות השכיחות ביותר ברחבי העולם, וקשורות בקשר הדוק לכולסטרול גבוה. מזונות שאנחנו צורכים עלולים להיות בעלי כולסטרול גבוה ולהשיע באופן שלילי על כלי הדם והלב שלנו, אך הוכח גם אחרת. מחקרים הוכיחו בעבר את השפעתן השלילית של ביצים על לב האדם, אך מחקר חדש הוכיח כי הביצים אף יכולות להועיל ולתרום לבריאות הלב.

מחקר שפורסם ב-Nutrients Journal מצא כי אכילה של ביצה אחת עד שלוש ביצים בשבוע "נראה כמגן" מפני מחלות. המחקר נערך על 3,042 גברים ונשים. המבוגרים מילאו שאלון לגבי כמה ביצים הם אכלו בשבוע, שלמות או כחלק ממתכון. עשור לאחר מכן, 317 מהם פיתחו מחלות לב וכלי דם. המחקר מצא כי אלו שאכלו ביצה אחת עד שלוש ביצים בשבוע היו בסיכון נמוך ב-60% לפתח מחלות לב וכלי דם.

חביתה (צילום: אינג אימג')
חביתה (צילום: אינג אימג')

בנוסף המחקר הגיע למספר תוצאות: לאנשים שאוכלים ביצה אחת או פחות בשבוע יש סיכון מוגבר של 18% לפתח מחלות לב וכלי דם, אלו שאכלו ביצה אחת עד שלוש בשבוע, כאמור, היו בסיכון נמוך ב-60% לפתח את המחלות, ואלו שאכלו ארבע עד שבע ביצים היו בסיכון נמוך ב-75%. עם זאת, כאשר בחנו צריכת SFA אפשרית, החוקרים הגיעו למסקנה שאכילת ביצה עד שלוש ביצים בשבוע היא "בטוחה יותר".

חברי המחקר ידעו כי הדיון על ביצים ובריאות יכול להיות "שנוי במחלוקת", והזהירו כי צריכת ביצים "חייבת להיות משולבת עם תזונה בריאה, המאופיינת בצריכה נמוכה של חומצות שומן רוויות", כדי להפיק את היתרונות שלה .