מאזינה בת 60 שעלתה היום (שלישי) לשידור בתוכניתו של רפי קרסו ב-103FM שיתפה כי "יש לי חמישה או שישה בלטים בצוואר. לאחרונה אני מרגישה לעיתים מאוד תכופות כמו זרמים כאלו בראש, אי יציבות, סחרחורת. אני לא יודעת איך להגדיר את זה. זה נורא מפחיד אותי".

פרופ' קרסו מיהר להרגיע, ואמר: "סביר להניח שהמקור הוא מקור צווארי, אלה לא תלונות שבאות מהמוח. בדרך כלל חוסר יציבות לכמה שניות, את לא נופלת, את כאילו מסוחררת, אבל זו לא סחרחורת סיבובית. זה כאילו את דקה אחת לא יציבה, שניות וחולף. זה נקרא דיזינס, לפעמים זה קורה לאנשים שלוקחים תרופות להורדת לחץ דם. לחץ דם נמוך לפעמים כשקמים בבוקר יותר. כשהלחץ דם קצת יותר נמוך לפעמים יש את התחושה הזו, שכאמור לא מסוכנת".

"בדרך כלל זו תחושה שיכולה לנבוע משינויים בעמוד השדרה הצווארי", הוא הוסיף, והודה: "עדיף לעשות סיטי של עמוד שדרה צווארי ולהיבדק על ידי נוירולוג. זה לא מסוכן".

בנוסף, סיפרה המאזינה כי לאחר שחלתה בקורונה היא מרגישה ירידה קוגניטיבית, ופרופ' קרסו אישר כי מדובר בתופעות לוואי ידועות. "לא לפחד, זה כבר מוריד חמישים אחוזים מהסבל. תקני מכשיר לחץ דם, אם זה מופיע לך בתדירות יותר גדולה תבדקי את לחץ הדם שלך. אם אין לך בעיה רפואית בכליות תוסיפי קצת מלח לאוכל", הרגיע פרופ' קרסו, ושיתף: "יש לי מספר מטופלים שיש להם את התלונה הזו, אצל כל אחד הסיבה יכולה להיות אחרת, אבל אצלם מסתבר שהם לוקחים בבוקר שלושה כדורים ללחץ דם ואז יש להם על הבוקר בבת אחת ירידה של לחץ הדם, ואז הם מרגישים את חוסר היציבות. זה כמו שהמוח קצת מעורפל".

"יכול להיות שזה משהו מהלב?", תהתה המאזינה. פרופ' קרסו השיב: "רק אם הדופק יורד והוא נמוך. מהלב יכול להיות אם יש דופק מאוד נמוך, אז יכולה להיות התלונה הזאת. הרבה מאוד אנשים לוקחים כדורים מקבוצת כדורים שנקראת חוסמי בטא, והכדורים האלה מורידים גם את הדופק. כשהדופק יותר איטי מרגישים את התחושה הזו. אנשים מבוגרים עם בעיות בלב לוקחים הרבה כדורים גם מסוגים אחרים, חלק מהכדורים מורידים את המלחים בגוף. בירידה קלה לפעמים מרגישים תחושות כאלה".

לסיום, ייעץ פרופ' קרסו למאזינה לקבוע תור לנוירולוג על מנת לבדוק את הסימפטומים אותם היא חווה: "מה שאנחנו עושים בשיחת טלפון זה לא תחליף. לפי הסימפטומים זה נראה לי או בגלל מצבים שלחץ הדם יורד או מעמוד השדרה הצווארי. שימי לב אם זה איכשהו תלוי בתנוחות הצוואר".