מחקר מדעי שנערך בבריטניה מצא כי שעוות אוזניים משפיעה על חוש השמיעה. המחקר שנערך על ידי צוות מחקר מהמכון הלאומי לחקר בריאות וטיפול באוניברסיטת מנצ'סטר, מצא שיותר משני מיליון אנשים בבריטניה לבדה, סובלים מהצטברות של שעווה בתוך האוזן, ויש צורך להסיר אותם על בסיס קבוע.

שעוות האזניים מורכבת מתאי עור שנפלו והפרשות של בלוטות שעווה הממוקמות בתוך האוזן החיצונית. המחקר כלל 500 מבוגרים שפנו לשירות הבריאות הלאומי בבריטניה, מכיוון שהם מרגישים כי אוזנם סתומה והם מתקשים בשמיעה. צוות המחקר אישר כי שעווה באוזניים משפיעה על היכולת לתקשר עם אחרים, מקשה על האזנה לטלוויזיה או על שמיעת קולות הסביבה, ועלולה להוביל לתחושות אי נוחות או צלצולים באוזן.

בתוך כך, 60% ממשתתפי המחקר ציינו כי הבעיה בשעוות האוזן מציקה להם מאוד, ו-80% אמרו כי חשו שיפור מייד לאחר הסרת השעווה באוזן. אתר Medical Express ציטט את החוקר קווין מונרו, מומחה למחלת אוזניים ארמ כי "אם מישהו רוצה לדמות את תחושת השעווה באוזן, עליו להכניס אצבע למשך כמה ימים ואז הוא יידע כמה זה מסוכן".

כמו כן, הוא הדגיש כי "השיטה המסורתית של הסר השעווה באמצעות הזרקת מים עם מזרק לאוזן אינה מומלצת" וציין כי "ישנן שיטות אחרות ובטוחות יותר להסרת שעווה".