תזונה ים תיכונית שעשירה בירקות ופירות עשויה לשפר את הסיכוי להיכנס להריון, כך עולה ממחקר חדש שנערך באוניברסיטת דרום אוסטרליה.
עוד עלה מהמחקר כי התזונה הים תיכונית, שהיא חלק בלתי נפרד מחיינו בישראל, עשויה לשפר גם את אחוזי ההצלחה בתהליך של טיפולי פוריות וכן את איכות הזרע של הגברים.

הסיבה לכך על פי עורכי המחקר הן התכונות האנטי דלקתיות של התזונה הים תיכונית: הקפדה על צריכת רכיבים אנטי דלקתיים ותזונה שכוללת שומנים בלתי רוויים, פלבנואידים וכמות מוגבלת של בשר אדום ומעובד. כל אלה יכולים לשפר את הפוריות ולהגדיל את אחוזי הכניסה להריון.

עוד מוסיפים עורכי המחקר, כי אי פוריות היא בעיה בריאותית עולמית איתה מתמודדים למעלה מ- 48 מיליון זוגות בכל העולם. על כן, הקפדה על תזונה העשירה במרכיבים אנטי דלקתיים בעת הניסיון להיכנס להריון הן באופן טבעי והן באמצעות טיפולי פוריות שונים, היא אמצעי לא פולשני ובעל פוטנציאל יעיל לשיפור התוצאות.

"שמירה על משקל תקין, הפחתת מתח ופעילות גופנית סדירה הוכחו כמיטיבים עם תחום הפריון", מסבירה נעמה רשף, דיאטנית קלינית במכבי שירותי בריאות ודיאטנית קלינית במרכז המכונים של מכבי שירותי בריאות בראשון לציון. "התזונה הים תיכונית מתבססת על רכיבי מזון טבעיים וטריים ללא מזון מעובד או ג'אנק פוד. התזונה עשירה בירקות, עלים ירוקים ועשבי תיבול טריים וכוללת: פירות, דגנים מלאים, קטניות, שמנים צמחיים בריאים, דגים, ביצים, גבינה וכמויות קטנות של בשר אדום".

עוד אמרה רשף, כי "על פי תוצאות המחקר תזונה ים תיכונית העשירה בפלאבנואידים, (שמצויים בברוקולי, אנדיב, בצל, כרישה, תות שדה , פירות הדר, תה ירוק  ועוד), אומגה 3 ושומן חד בלתי רווי (שמצויים בשמן זית, אבוקדו, טחינה, אגוזי מלך, שקדים) ועוד, מפחיתה דלקתיות ומיטיבה עם הבריאות הכללית והפוריות. כיום ידוע כי מבחינת בריאות האם והעובר ישנה חשיבות רבה בתכנון מוקדם של ההיריון  לכן, מומלץ לשלב התייעצות עם דיאטנית עוד בשלב ההכנה להיריון".