אנשים רבים מתלוננים על התעוררויות רבות במהלך השינה, אשר פוגעות במשך הזמן ואיכות השינה שהם חווים. תופעת התעוררויות תכופות בעת שינה עשויה להפוך עבור חלק מהאנשים למצב פתולוגי הדורש בדיקת רופא. 

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

הרופאה האמריקאית ליזה שטראוס, פסיכיאטרית המתחמה בהפרעות שינה, פרסמה לאחרונה מאמר בעיתון ה'וושינגטון פוסט', בו טענה כי ישנן שלוש שיטות שעשויות להוביל לסייע בהכחדת הפרעות שינה ויקיצות תכופות במהלך הלילה, ובשיפור איכות השינה. 

שטראוס טוענת כי השיטה הראשונה על פיה יש לפעול, היא צימצום הצורך להתפנות לשירותים במהלך הלילה. היא מסבירה כי הרבה אנשים מתעוררים בלילה כדי ללכת לשירותים, וכי ישנן סיבות רבות למתן שתן מוגזם בלילה שיש לשים אליהן לב, כולל סוכרת, אי ספיקת נשימה, ערמונית מוגדלת וצריכת קופאין לפני השינה.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

השיטה השנייה היא על פי שטראוס, היא הפחתת הרגישות ללחץ מתמשך בדרכי הנשימה. ומשמעות הדבר היא שיש לטפל בדום נשימה כדי למנוע יקיצה במהלך הלילה.

שיטה אחרונה וחשובה במיוחד היא לבצע מדיטציה קצרה לפני הכניסה למיטה. שטראוס מסבירה כי פעמים רבות אנשים חווים פחד וחרדה מפני תרחישים לא נעימים במהלך הלילה, במיוחד בגלל טראומות מהעבר. דרך טובה להתמודד עם כך היא לבצע תירגולי נשימה במטרה להרגיע את הגוף.