אוהבים קפה? המידע הבא הוא בשבילכם. ד"ר אריק ברג, מחבר הספר "התכנית לדיאטת קיטו בריאה" התייחס למחקרים השונים שהסבירו את הקשר בין קפה ליתרונות בריאותיים. בין המחקרים שעליהם כתב, הציגו את הקשר בין הקפה להפחתה של מחלת הסרטן והשפעתו החיובית על מאזן הסוכר בדם.

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

תחת המאמר "ההיסטוריה של היתרונות הבריאותיים של הקפה", התייחס למספר יתרונות של המשק האהוב, והסביר כי הוא מפחית את הסיכון להתקפי לב, דלקות וסכרת מסוג 2. כמו כן, הקפה מפחית תסמינים של מחלת הפרקינסון והפטיטיס. עם זאת, את היתרונות הבריאותיים של הקפה לא ניתן להשיג ללא תזונה דלת פחמימות, מסביר ד"ר ברג. זאת, מכיוון שהקפה הוא חלק משרשרות המזון הקשורה זו בז, ואינה גלולה שיש בה כוח "מופלא" לריפוי הגוף ממחלות.

בתוך כך, ד"ר ברג ממליץ כי המשקה הקפה היומי לאדם לא יעלה על 300 מ"מ, כדי לא לגרום לנזק נלווה בגוף, עקב הריכוז הגבוה של הקפאין. מנגד, חשוב לציין כי הקפה מכיל חומרים שעלולים לרוקן את הגוף ממגנזיום, סידן, ברזל, ויטמין B ואבץ. לפיכך, מומחים ממליצים שלא ליטול ויטמינים בזמן שתיית הקפה, וכי יש לעבור פרק זמן של שעה בין אכילת הארוחות, במיוחד אם הן מכילות בשר. זאת, בשל ההשפעה השלילית על ספיגת הברזל והמינרלים החשובים בגוף.

כמו כן, רוב האנשים שותים את כוס הקפה שלהם מוקדם בבוקר. עם זאת, מומחים ממליצים לא לשתות קפה מיד לאחר שמתעוררים, ושיש ללגום מהמשקה רק כשעה לאחר מכן. זאת, מכיוון שהקפאין נחשב כאנטי אדנוזין, ואם הוא מצטבר בדם, הוא גורם לעייפות. בנוסף, הקפאין חוסם את קולטנים שלו, ואם השפעת הקפאין דועכת מיד לאחר היקציה, האדנוזין נקשר לקולטנים, כך שהאדם מרגיש תשוש וישנוני במקום להרגיש אנרגטי. מכאן, עדיף לחכות כשעה וחצי לאחר שמתעוררים, כדי שהאדנוזין יתקשר עם הקולטנים ויתפוגג.