סוגים מסוימים של פירות, ירקות, עשבי תיבול וצמחים הוכיחו את יעילותם בטיפול נגד עיגולים שחורים מתחת לעיניים, במיוחד אם הם מלווים בתזונה מאוזנת ואורח חיים בריא. 

הופעת עיגולים שחורים נובעת בעיקר מחולשה במחזורי הדם והלימפה, וראוי להזכיר כי הלימפה היא נוזל עשיר בחלבון אשר בדרך כלל מסתובב בגוף דרך רשת רחבה של כלי דם ונימים, ואחראי על ניקוז נוזלים הכלואים ברקמות. בנוסף, עיגולים שחורים קשורים לעיתים לנפיחות בכיסים הנגרמת מהצטברות מים ושומן מתחת לעיניים עקב אורח חיים לא בריא.

באשר לתמיסות הטבעיות שהוכחו כיעילות בטיפול בהם, הן כדלקמן:

  • קמומיל ותה ירוק: חליטת קמומיל ידועה ביעילותה בטיפול בכאבי ראש, אך יש לה גם תכונות מרגיעות. מספיק להוסיף כף קמומיל מיובש לכוס מים רותחים ולהשאיר את התערובת כ-5 דקות לפני שמסננים אותה וטובלים בה עיגולי כותנה, מכניסים למקרר לפני שמורחים על העיניים ומשאירים את זה למשך כ-10 דקות.

  • תאנים ומלפפון: פרי התאנה עשיר בסיבים תזונתיים, נוגדי חמצון, אשלגן, סידן וברזל. לשימוש בטיפול נגד עיגולים שחורים, פרי זה מוכנס למקרר לקירור, לאחר מכן הוא נחתך לשניים לפני שמורחים אותו על העיניים למשך כ-5 דקות. לגבי המלפפון, הוא מורכב מ-95 אחוז מים, וזו דרך טבעית להעניק לחות לאזור העיניים. ירק מסוג זה מכיל נחושת, המעודדת יצירת קולגן, והוא משמש לאחר קירורו כעיגולים הנמרחים על קו מתאר העין למשך מספר דקות.

  • מיץ לימון ודבש: לימון הוא אחד הפירות העשירים מאוד בנוגדי חמצון, ויש לו יתרונות רבים במניעת סוגים מסוימים של סרטן ובסיכון למחלות לב. באשר לטיפול בעיגולים שחורים, מיץ לימון משמש למריחה על אזור העניים עם עיגולי כותנה למשך 10 דקות. מומלץ לחזור על שלב זה מדי ערב עד לקבלת התוצאות הרצויות, וניתן לערבב מיץ לימון עם מעט שמן זית לקבלת אפקט לחות המסיר עיגולים שחורים בו זמנית.

  • שאריות קפה ומים קר: לשאריות קפה, שאנו בדרך כלל זורקים לפח, יש תכונות מייפות בלתי צפויות שכן הן מפחיתות עיגולים שחורים ומאירות את העיניים. מספיק לערבב כפית של שאריות קפה וכמות זהה של יוגורט, ולהכניס את התערובת למקרר לשעה לפחות לפני שמורחים אותה כמסכה על עיגולים שחורים למשך 10 דקות, ואז לנגב אותה עם פיסת כותנה, ספוגה במים. מומלץ להשתמש במסכה זו פעם בשבוע.