לאחר רעידת האדמה בעוצמה 9 בסולם ריכטר שפקדה את יפן ב-11 במרץ 2011, אנשים רבים באזור המזרחי של המדינה הסמוך למוקד חשו סחרחורת, דווקא בתקופה שבה רעידות משנה לא ממש התרחשו. החוקרים היפניים יאסויוקי נומורה וטרו טואי כינו את התופעה הזו "תסמונת סחרחורת שלאחר רעידת אדמה", כך לפי מאמר שפורסם בכתב העת המדעי Equilibrium Research.

בתסמונת "מחלת פוסט רעידת אדמה", הניצולים חשים סחרחורת, במיוחד בעת ישיבה ובתוך בית או בניין. תסמונת ורטיגו לאחר רעידת אדמה מתרחשת כאשר המנגנון הבסיסי קשור לגירויים של המערכת הווסטיבולרית באוזן, ורשימת הסיבות כוללת, בין היתר, הפרעות רגשיות כמו הפרעת דחק פוסט טראומטית (PTSD), וכן חרדה ומתח שנגרמו כתוצאה מהאסון. התסמונת שכיחה יותר בקרב נשים, ואלו הסובלים ממחלת תנועה.

מניעה וטיפול: יש לשמור על כושר גופני גבוה ולהימנע מצפייה בדיווחים בתקשורת, כמו גם הוכח כי מעקב אחר פיזיותרפיה ונטילת תרופות נגד החרפת התסמינים מועילה לטיפול המנע. 

לאחר רעידת אדמה, הגוף סובל מפציעות מיידיות, ויכולות להתהוות גם פציעות קשות בגולגולת ובחזה אשר מובילות לדימום חיצוני או פנימי, בין היתר עקב טביעה בשל צונאמי שנגרם ע"י רעידת אדמה. זיהומים מהירים עלולים להתרחש תוך דקות או שעות ומיוחסים לחנק משאיפת אבק, הלם היפוולמי או חשיפה לתנאי סביבה קיצוניים. זיהומים מאוחרים מתרחשים תוך ימים ונובעים מהתייבשות, היפותרמיה, היפרתרמיה, תסמונת ריסוק, זיהומים בפצעים ועוד.

בכל הנוגע להיבט בריאות הנפש אצל הניצולים, המצבים הפסיכולוגיים השכיחים ביותר הם הפרעת דחק פוסט טראומטית (PTSD) ודיכאון מג'ורי.