המרכז הרפואי איכילוב מפרסם נתונים ראשונים משלושת חודשי הפעילות של מרכז "נטע"  לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית בבית החולים לרפואה דחופה. 

מהנתונים עולה כי סך הכל הגיעו לקבלת טיפול ראשוני: 22 מטופלים, חמישה מהם משתייכים לקהילה הגאה. ב-64% מהתלונות (14 מקרים) הייתה היכרות מוקדמת עם התוקף ורק 23% (5 מקרים) החליטו להגיש תלונה למשטרה. ב-73% מהמקרים היה חשד למעורבות של סם אונס.

מתן ליבוביץ, עובד סוציאלי אחראי על מרכז אקוטי ׳נטע׳ באיכילוב ומרכז תחום אלימות מינית מדגיש כי: ״למרות המגמה המבורכת של פתיחת מרכזים אקוטיים נוספים והצפת נושא האלימות המינית בשיח החברתי, הנתונים המפורסמים על ידינו היום עודם רחוקים מלשקף את המציאות היומיומית בה שיעור הפגיעות בנשים, גברים ילדות וילדים גבוה בעשרות מונים ונותר מושתק ולא מדווח".

מתן ליבוביץ (צילום: ליאור צור, דוברות איכילוב)
מתן ליבוביץ (צילום: ליאור צור, דוברות איכילוב)


אנו מקווים כי שינוי החוק המאפשר התערבות אקוטית לצורך איסוף ראייתי ללא תלות בהגשת תלונה במשטרה, יגביר את ההיענות לטיפול רפואי ולהתערבות פסיכוסוציאלית כחלק מהשירותים הניתנים במרכזים האקוטיים. השימוש בחומרים פסיכואקטיביים נפוץ גם בפגיעות מיניות בין גברים וככלל- אל לנו להניח את האחריות לביטחונן ולביטחונם של הנפגעות והנפגעים בידם בלבד אלא לפעול לשינוי חברתי, חינוך מיני והגברת האכיפה״, הוסיף.