מחקר חדש שפורסם ב-CENT האמריקאי מצא כי סוכר לא נמצא רק בממתקים, משקאות מוגזים ועוגות. אלא גם במזונות שלא חשבנו עליהם. ארגון הבריאות העולמי המליץ על כך שמבוגרים וילדים צריכים להפחית את צריכת הסוכר לפחות מ-10% מתצרוכת הקלוריות היומית. בממוצע, רובנו צורכים 20 כפיות סוכר ביום דרך המזון בלי שהוספנו כפית אחת בעצמנו, כמות קלורית אדירה המובילה להשמנה ומגבירה את הסיכון למחלות.

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

אלו הם המזונות המועדים לפורענות:

יוגורט

 ישנם יוגורטים בריאים מאוד שאינם מכילים תוספת סוכר כלל. אבל שימו לב שישנם סוגים נפוצים רבים של יוגורט, במיוחד זנים דלי שומן או נטולי שומן, המכילים כמויות גדולות של סוכר או תוספי סוכר, לעיתים עד 15 גרם סוכר לאריזה.

לחם

רוב הלחם הלבן מכיל תוספת סוכר, וכך גם זנים מתוקים כמו צימוקים, קינמון ולחם אגוזי דבש. אנשים רבים חושבים שהם בטוחים מעודף סוכר על ידי בחירת לחם חיטה או דגנים, אך רבים מהזנים הללו עדיין מכילים תוספת סוכר בכמויות משמעותיות.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים<<<

לחם מחמצת (צילום: אינגאימג)
לחם מחמצת (צילום: אינגאימג)

שיבולת שועל

שיבולת שועל בצורה הטבעית היא עשירה בסיבים, ויטמיני B, מגנזיום, סלניום, אבץ ומינרלים נוספים. אבל כאשר היא עוברת תהליך עיבוד, היא עלולה להכיל כמויות גדולות של סוכר. חבילה של חטיפי שיבולת שוער עם מייפל לדוגמה, מכילה 12 גרם סוכר. אם מוסיפים פירות יבשים, דבש או שכבה אחרת של שיבולת שועל, ניתן לחרוג מהמגבלה היומית המומלצת לפני סיום ארוחת הבוקר.

חטיפי גרנולה

חטיפי גרנולה נחשבים לרוב כבריאים מכיוון שהם דלים בשומן ועשירים (לעיתים) בדגנים מלאים, והדיוק של הכינוי "בריא" מתגמד לעומת תכולת הסוכר. ישנם חטיפי גרנולה מכילים עד שבעה גרם סוכר כשסירופ תירס המופיע כמרכיב השני.

חטיפי חלבון

חטיפי חלבון רבים עמוסים בסוכר, לעתים קרובות עד לנקודה שבה הם מכילים יותר סוכר מאשר עוגיה או קערת גלידה. לדוגמה, חפיסת חמאת בוטנים שוקולד מכילה 15 גרם סוכר, כלומר תכולתו קרובה למגבלה היומית המומלצת.

רטבים ותבלינים

ידוע כי קטשופ, רוטב ברביקיו, רטבים לסלט פטל ותוספות מתוקות אחרות מכילות סוכר. רוטב סלט ראנץ' וסלט קיסר יכולים להכיל יותר מ-20 גרם למנה. 

קטשופ (צילום: אינגאימג)
קטשופ (צילום: אינגאימג)

משקאות אנרגיה

משקאות אנרגיה, שחלקינו צורכים במהלך פעילות ספורטיבית, עשירים בסוכר ובקלוריות. הבעיה מתעצמת כאשר שותים משקאות מסוג זה מבלי להתאמן זמן רב.

מיצים סחוטים

מיצים סחוטים מתפוזים, תפוחים, מנגו ופירות אחרים מכילים כמויות גבוהות של סוכר. חלק מהמיצים אפילו מכילים תוספת סוכר העולה על מה שמספקים הפירות והרכיבים התזונתיים הירוקים מהם עשויים בעיקר כמו סלרי וירקות עלים ירוקים, וגם אם הם אינם מכילים תוספת סוכר מבחינה טכנית (כיוון שמקור הסוכר יכול להיות טבעי. מיץ פירות), עדיין תכולת הסוכר יכולה לעלות על 50 גרם למנה.

תחליפי חלב

יש המאמינים שהוא עושה מעשה טוב לגוף על ידי הימנעות ממוצרי חלב ולקטוז, אבל כמה חלופות נטולות חלב שוללות את הכוונות הבריאות הללו עם תכולת הסוכר שלהן. חלב וניל ושקדים, למשל, מכיל 13 גרם תוספת סוכר בכוס אחת - חצי מהמגבלה המומלצת ליום.

חמאת בוטנים

בנוסף לטעמה הטעים, חמאת בוטנים, חמאת שקדים וחמאת קשיו מספקות את השומנים הבריאים שהגוף שלך צריך. היזהרו מכיוון שסוגים מסוימים של חמאות אגוזים מעובדים עם סוכר ושמנים מוקשים.