שני מחקרים עדכניים חשפו ששילוב בוטנים, עשבי תיבול ותבלינים בתזונה יכול להוביל לעלייה בחיידקי המעי הקשורים לשיפור הבריאות. המחקר החדש מצא כי אכילת 28 גרם ליום של בוטנים או כפית עשבי תיבול ותבלינים יכולה לשפר את הרכב חיידקי המעי, המהווה אינדיקטור לבריאות כללית, על פי SciTech Daily.

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

שני מחקרים נפרדים שנערכו על ידי מדעני תזונה הראו השפעות חיוביות על המיקרוביום של המעי כתוצאה משינויים קטנים בתזונה הרגילה. פרופסור למדעי התזונה באוניברסיטת איבן פו בפנסילבניה אמרה כי "מחקרים הראו שלאנשים שיש להם הרבה חיידקים שונים יש בריאות טובה יותר ותזונה טובה יותר מאלה שאין להם".

לצורך מחקר הבוטנים, שפורסם בכתב העת Journal of Clinical Nutrition, השוו פרופ' כריס את'רטון ועמיתיו את ההשפעות של חטיף 28 גרם בוטנים ליום, לעומת חטיף עתיר פחמימות כמו קרקרים וגבינה. בתום ששת השבועות, שהוא משך הזמן של הניסויים, המשתתפים שאכלו חטיף בוטנים הראו שפע מוגבר של חיידקי Ruminococcaceae, קבוצה הקשורה לחילוף חומרים בריא בכבד ולתפקוד חיסוני.

במקביל, במחקר של Herbs and Spices שפורסם בכתב העת Nutrition, מדענים ניתחו את ההשפעה של הוספת תערובות של עשבי תיבול ותבלינים, כגון קינמון, ג'ינג'ר, כמון, כורכום, רוזמרין, טימין, בזיליקום ותימין, לתזונה של משתתפים בסיכון למחלות לב וכלי דם. הצוות בדק שלוש מנות: כ-1/8 כפית ביום, מעט יותר מ-3/4 כפית ביום, וכ-1/2 כפית ביום.

לאחר ארבעה שבועות, המשתתפים הראו עלייה במגוון של חיידקי המעיים שלהם, כולל עלייה ב-Ruminococcaceae, במיוחד עם מינונים בינוניים וגבוהים של עשבי תיבול ותבלינים.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים<<<

פלפל צ'ילי, ג'ינג'ר וקינמון. תבלינים מחממים (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)
פלפל צ'ילי, ג'ינג'ר וקינמון. תבלינים מחממים (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)

 מדענים ממשיכים ללמוד יותר על הקשר בין מיקרוביוטה של ​​המעי למגוון גורמים בריאותיים, החל מלחץ דם ועד משקל, שכן יש צורך במחקר נוסף כדי להבין את ההשלכות במלואן.