בשנים האחרונות קיים ביקוש הולך וגובר בקרב האוכלוסיה לתוספי תזונה, שקיבל תאוצה נוספת לאחר מגפת הקורונה. אין ספק שהתוספים עושים את העבודה, אך בבואכם לרכוש אותם, חשוב להקפיד על מספר כללים חשובים.

מטרת הרכישה: עליכם לבחור את התוסף שאמור לטפל בבעיה או להשלים את המחסור בוויטמין מסוים. כאשר אדם רוצה לישון כראוי הוא לא ילך לקנות ויטמין E למשל, אלא ירכוש מגנזיום גליצינאט, שיביא אותו למטרה הרצויה.

המוצר צריך להיות תואם גיל ומין. 

תוסף התזונה לא מתנגש עם תרופות שאתם נוטלים לטיפול במחלות מסוימות.

התרחקו מתוספי המזון המיוצרים מכימיקלים. גוף האדם רואה בכימיקלים חומרים זרים ומתנגד להם, ולכן תהליך הספיגה קטן יותר. בנוסף, תוספי מזון אלו עלולים להכיל מתכות כבדות או פלסטיק, שעלולים להזיק לבריאות.

התוספים האיכותיים ביותר הם אלו שמגיעים ממקורות טבעיים, אורגניים וטהורים מן החי והצומח, לא נחשפו לחומרי הדברה, אינם מהונדסים גנטית ולא קיבלו תוספות כימיות במעבדה.

ללא חומרי מילוי מזיקים: מוצרים אורגניים איכותיים עולים ליצרנים יותר כסף, ולכן חלק מהחברות הללו בוחרות להכניס לקפסולת המזון אחוז נמוך יותר של החומר הפעיל, ולהוסיף חומרי מילוי למילוי המוצר, במטרה להוזיל את עלות החומר. חומרי מילוי אלו עשויים לרוב מחומרים זולים, אך הם עלולים לגרום לבעיות או לשבש את פעולת החומר הפעיל. לכן, חשוב שהמוצר יהיה נקי מכל תוסף מזיק כמו שמן חמניות, סוכר, אורז וחומרים נוספים שיש להימנע מהם.

הרכב מאוזן: לא מספיק שאדם ייקח תוסף כדי לקבל את התועלת הרצויה. חשוב לקרוא את רכיבי תוסף התזונה, לשים לב לאחוז החומר הפעיל ולבדוק האם ריכוזו נמוך יותר מהמינון הנדרש או בטווח הנכון עבורו. לדוגמה: בקניית ויטמין D3, ויטמין K2 חייב להימצא גם בתוסף, מכיוון שהאחרון אחראי על הובלת הראשון מהדם לעצמות, ואם ויטמין D3 נלקח לבד, הדבר עלול להוות סיכון בריאותי לטווח הארוך.

המוצר חייב להיבדק על ידי צד שלישי: יש גורם אמין ונטרלי שבדק את המוצר ודאג שהמידע על האריזה מדויק ושאין בו מזהמים, כימיקלים, מתכות כבדות וחומרי הדברה, ושהוא לא נוסה על בעלי חיים בצורה לא אתית.

בחירת חברות אמינות: ישנן מאות חברות שמוכרות תוספי תזונה ברחבי העולם, ורבות מהן מעוניינות להרוויח רווחים גדולים מבלי לדאוג לאיכות המוצר ולתכולתו. לכן יש לבחור חברות בעלות מוניטין אמין ותעודות ערבות מגופים רפואיים ללא מטרות רווח, המעידים כי הן טבעיות, אורגניות, לא מבצעות הנדסה גנטית, לא עושות שימוש בחומרי הדברה וגלוטן וידידותיות לסביבה.

טריות המוצר: ככל שהמוצר עדכני יותר, לא התיישן או מתקרב לתאריך התפוגה שלו, עשוי ממוצרים טריים מהחי והצומח וממקורות אמינים, כך התוסף יהיה שימושי ובר קיימא עד למיצוי כמותו.

אריזה ואחסון: ישנן חברות שמעוניינות לייצר אריזות תוספי מזון שאינן מפלסטיק, שכן הוא רעיל לגוף האדם. לכן, עדיף שהאריזה תהיה עשויה מזכוכית אטומה עם כיסוי מתכתי הדוק הכולל סופג חמצן, כדי שהקפסולות לא יתחמצנו. עדיף לאחסן את האריזות במקומות שאינם חשופים לאור או ללחות ורטיבות, ובטמפרטורה לא גבוהה מ-25 מעלות.