אכילת פטריות עשויה לסייע בשיפור הזיכרון. כך מצא מחקר חדש בנושא, שנערך באוניברסיטת קווינסלנד באוסטרליה. על פי המחקר שפורסם בכתב העת היוקרתי 'Journal of Neurochemistry', נמצא כי בפטריות מסוגים מסויימים ישנם חומרים פעילים המגבירים את צמיחת העצבים במוח ומשפרים את הזיכרון.

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

 צוות המחקר זיהה תרכובות פעילות חדשות מהפטרייה 'Hericium erinaceus' , הידועה גם כ"פטריות רעמת אריה", טוען פרופ' פרדריק מונייר ממכון המוח של קווינסלנד. "תמציות מהפטריות האלה שימשו ברפואה המסורתית במדינות אסיה במשך מאות שנים, אבל רצינו לקבוע מדעית את השפעתן הפוטנציאלית על תאי המוח. בדיקות פרה-קליניות גילו שלפטריית 'רעמת האריה' הייתה השפעה משמעותית על צמיחת תאי המוח ושיפור הזיכרון", הסביר.

החומר הפעיל המצוי בפטריות אלה ומסייע בשיפור הזיכרון נקרא 'נוירוטרופינים'. הם משתייכים למשפחת חלבונים המקדמים את התפקוד וההישרדות של תאי עצב האחראים על תפקוד יעיל, קוגניציה, זיכרון וחשיבה. 

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים<<<

מאז גילוי הנוירוטרופין הראשון, לפני יותר מ-70 שנה, אינספור מחקרים הוכיחו את יכולתם של חומרים אלה לסייע בהתחדשות נויריטים (אקסונים או דנדריטים הנובעים מהחלק המרכזי של הנוירון), למנוע או להפוך ניוון נוירוני ולשפר את הפלסטיות הסינפטית ובכך להגן מפני הפרעות קוגניטיביות נוירודגנרטיביות, כמו מחלת אלצהיימר.

"מצאנו שתמצית הפטריות והרכיבים הפעילים שלה מגדילים במידה רבה את גודלם של קונוסי גדילה, שחשובים במיוחד לתאי המוח כדי לחוש את סביבתם וליצור קשרים חדשים עם נוירונים אחרים במוח", ציין פרופ' מונייר.