חייה של תינוקת בת שלושה שבועות שנולדה עם מור נדיר, ניצלו לפני מספר שבועות בבית החולים הציבורי אסותא באשדוד. התינוקת סבלה ממום נדיר - חיבור בין הוושט לקנה הנשימה, כאשר כל האכלה מסכנת את חייה.

היא פונתה אל בית החולים לאחר שסבלה מקשיי אכילה ושיעולים חוזרים. לאחר מספר בדיקות שבוצעו במקום, אובחן המום הנדיר, המופיע רק אחת ל-50,000 לידות. התינוקת עברה ניתוח, לצורך טיפול מהיר ומניעת היתכנות של הידרדרות במצבה.

במהלך הניתוח בוצע ניתוק של החיבור בין המערכות וסגירה של הנקבים בושט ובקנה הנשימה. לאחר זמן קצר, אף יותר מהמצופה, התינוקת החלה לאכול באופן סדיר ולעלות במשקל. 

ניצלה בזכות האבחון המדויק של צוות הרופאים  (צילום: אסותא אשדוד)
ניצלה בזכות האבחון המדויק של צוות הרופאים (צילום: אסותא אשדוד)

אמה של התינוק מסרה: "אנחנו מודים לקב"ה שעשה לנו נס, ומודים לכל הצוות הרפואי שהיו השלוחים הטובים הן בזיהוי המיידי של הבעיה הנדירה והן בטיפול המוצלח. תודה לכל הצוות ובראשם הד"ר קפולר, ונברך אותם שימשיכו להיות שליחים טובים ולזכות תמיד להציל חיים".

ד"ר ודים קפולר, מסר: "עצם ההחלטה של הרופא במיון הילדים לבדוק אם אכן מדובר באותו מום נדיר, היא לא פחות נדירה מהמום עצמו. מעטים מאוד הרופאים שייקחו בחשבון את האפשרות של המום הזה, ולכן ההבחנה של ד"ר ווליניץ היא כמעט בגדר בלתי יאמן, לרוב ילדים הלוקים במום הזה, מסתובבים זמן יקר תוך סיכון חייהם בין לא מעט רופאים עם הבחנות שגויות כמו אסטמה, רפלוקס קיבתי ושטי ועוד.