שני מחקרים חדשים מצאו שהוספת מעט חלב לקפה של הבוקר יכולה להגביר את התכונות האנטי-דלקתיות של הקפה. מדעני מזון הבינו כיצד חלבוני חלב ממקסמים את היתרונות הבריאותיים הפוטנציאליים של נוגדי החמצון במשקה האהוב, כך על פי New Atlas, בציטוט כתב העת המדעי Food Chemistry.

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

המחקר החדש התמקד בקבוצה של תרכובות אורגניות הידועות כפוליפנולים, אשר נמצאות במזונות רבים. פוליפנולים הן בעלי השפעות נוגדות חמצון, המפחיתים את הלחץ החמצוני בגוף האדם. יחד עם זאת, מעט ידוע על האופן שבו פוליפנולים מתקשרים עם מולקולות אחרות במזון.

בשני המחקרים החדשים, חוקרים מאוניברסיטת קופנהגן בדנמרק התמקדו באינטראקציה של פוליפנול ספציפי אחד, כלומר חומצה קפאית וחומצה כלורוגנית, שתי תרכובות הפוליפנול העיקריות בקפה, וציסטאין-חלבון עיקרי בחלב. 

תוצאות מרשימות

המחקר הראשון בחן את ההשפעות של שילובי חלבון ופוליפנולים על תאי מערכת החיסון בתנאי מעבדה. לאחר מכן, החוקרים גרמו באופן מלאכותי לדלקת בתאי החיסון כדי לראות עד כמה יעיל השילוב של חלבון ופוליפנולים במניעת דלקת.

התוצאות היו מרשימות, שכן הוכח כי הפוליפנולים שנוספו לחלבון יעילים פי שניים במניעת דלקות בתאי מערכת החיסון, בהשוואה להשפעה של הפוליפנול בלבד.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים<<<