מקלחת בערב היא דרך די נעימה לסיים את היום. אולם, השאלה הגדולה היא האם: חם, קר או גם וגם? אלו הם היתרונות והחסרונות. 

היתרונות הבריאותיים של מקלחת קרה

מקלחות קרות יכולות לשפר את בריאות השיער ולהוסיף לו ברק. זה יכול להגביר את הלחות השיער והוא אידיאלי לשיער יבש ושביר כאשר הנקבוביות שלנו מתרחבות כאשר אנו מתקלחים חמים. מקלחת קרה יכולה להדק את השיער באופן זמני, ולמנוע אובדן של שמנים בריאים מהעור והשיער.

מים קרים הם הבחירה המועדפת על רוב האנשים שעוסקים בפעילות גופנית, מכיוון שהם עוזרים לשרירים להירגע ומקדמים את זרימת הדם בכל חלקי הגוף. יתר על כן, זה יכול לעזור בהפחתת כאבים ודלקות בגוף. מקלחת קרה יכולה לעזור להפחית את רמות הלחץ מכיוון שהיא משחררת נוראדרנלין וקורטיזול על ידי הפעלת מערכת העצבים הסימפתטית.

בנוסף, מים קרים יכולים לסייע בחיזוק המערכת החיסונית, שכן הם מגדילים את מספר תאי הדם הלבנים ומשפרים את חילוף החומרים בגוף. עם זאת, הימנעו ממקלחת קרות כאשר אתם חולים.

היתרונות הבריאותיים של מקלחת חמה

מקלחות חמות יכולות להועיל לעור מכיוון שהיא פותחת את הנקבוביות ומסירות רעלים. לפיכך, זה עוזר להפחית כתמים ולנקות את העור. מבטיה חמה אחרי יום לחוץ יכולה להרפות את הגוף ולסייע בשינה טובה. מים חמים משנים את טמפרטורת הגוף הפנימית. הגוף משתמש בירידה שלאחר מכן בטמפרטורה לאחר מקלחת כאות שהגיע הזמן לישון.

אמבטיה חמה מסייעת בהפחתת עייפות השרירים והמתח. זה גם עוזר להקל על כאבי שרירים, מרחיב כלי דם ומשפר את זרימת הדם.  כמו כן, אמבטיה חמה מומלצת שכן היא עוזרת לנקות את מעברי האף ומקלה על ליחה.

מה עדיף ולמה?

מקלחות קרות יכולות להגביר את המערכת החיסונית, אך יש להימנע מהן כאשר חולים. עם זאת, עדיף לבחור במקלחת חמה, שכן היא מקלה על תסמינים נשימתיים ויכולה להפחית פצעונים, אך עלולה לייבש את העור ולגרום לגירוי אם המים חמים מדי. במצב שזכה מקלחת קרה עדיפה יותר.

אנשים עם דלקת פרקים צריכים לבחור במקלחות חמות כי זה טוב יותר לעצמות שלהם. עם זאת, סביר להניח שספורטאי פצוע יבחר להתקלח קרה כי זה עוזר להפחית את הדלקת. ניתן להתקלח קרה לאחר אימון או יום ארוך בעבודה, אך עדיף לעשות מקלחת חמה לפני קבלת עיסוי.

מומלץ להימנע מרחצה במים קרים מאוד או חמים מאוד שכן זה עלול להשפיע על בריאותכם. טוב לעשות אמבטיה חמה לפני השינה. עם זאת, מקלחת קרה עובדת הכי טוב בבוקר.