רבים מאיתנו פותחים את יומנו בכוס תה מרגיע, אך עד כמה באמת בריא התה שאנחנו בוחרים לשתות? ד"ר אולגה אלכסנדרובה, מומחית לרפואה פנימית, הסבירה: "תה ללא סוכר וללא ממתיקים אחרים מועיל יותר לבריאות". בראיון לסוכנות הידיעות הרוסית "פריים", דוקטור אלכסנדרובה ציינה גם שתה ללא ממתיקים יכול להפחית את הסיכון למחלות לב, כלי דם, ואף לסרטן.

היא חשפה כי דבריה מתייחסים לכל סוגי התה, אבל הזהירה מפני תה צמחים, שיש לשתות אותו בזהירות, כי חלק ממנו משפיע לרעה על הגוף.

דילגתם על ארוחת הבוקר? מחקר חושף: אלו עלולות להיות ההשלכות
מחקר חדש מזהיר: זו כמות כוסות הקפה ביום שאם תעברו אותה אתם עלולים להיפגע

לטענתה, תה לא מיוחס למשקאות המשפיעים באופן משמעותי על הבריאות, אלא לאלה שיש להם השפעה חיובית ספציפית. תה מכיל חומרים פעילים ביולוגית כגון: קטכינים, נוגדי חמצון, שמנים נדיפים, חומצות אמינו, ויטמינים B1, B2, P, PP, ברזל, מגנזיום, סידן וקפאין.

מה עושות שלוש כוסות תה ירוק ביום?
לטענתה, צריכת שלוש כוסות תה ירוק ליום מובילה לסיכון נמוך יותר לסרטן הערמונית, סרטן רירית הרחם, מחלות לב וכלי דם, ושבץ מוחי. דוקטור אלכסנדרובה הוסיפה שתה שחור משפיע לטובה גם על הבריאות, מכיוון שהוא מפחית את הסיכון לפגיעה קוגניטיבית ואוסטיאופורוזיס אצל קשישים.

לדברי אלכסנדרובה, הוספת ממתיקים עלולה לגרום לבעיות בחילוף החומרים, ושכל ההשפעות החיוביות של תה נוצרות בדרך כלל כשהוא ללא סוכר, ממתיקים או שמנת.