בחלק מהתרבויות הפופולריות קיימת מחשבה ששתיית חלב לאחר אכילת דגים עלולה להוביל לבהקת (וויטיליגו), מחלת עור שגורמת לאזורים שונים בעור לאבד את הצבע שלהם ולהפוך לבהירים. תאורייה נוספת שעלתה היא שאכילת דגים ומוצרי חלב עלולה להוביל לגזים ובעיות אחרות במערכת העיכול, בשל העובדה כי מזונות שעשירים בחלבון ודורשים  אנזימים מסוגים שונים כדי לעכל אותם.

עם זאת, המומחים טוענים כי אין הוכחות מדעיות לכך שאכילת חלב אחרי דגים מזיקה לבריאות בכל דרך שהיא. לדבריהם, לא הוכח מדעית שיש להימנע מאכילת חלב ודגים יחד ומציינים כי אחת מהדיאטות הבריאות בעולם - הים תיכונית, כוללת תערובת של דגים, יוגורט וחלב. 

לא ברור מה גורם לוויטיליגו, אבל זה מתרחש כאשר תאים המייצרים פיגמנטים (מלנוציטים) מפסיקים לייצר מלנין. בהתחשב בכך שוויטיליגו הוא מצב קוסמטי ואינו מזיק לגוף האדם, הטיפול אינו הכרחי או דחוף. רופא יכול לעזור במציאת אפשרות טיפול אם התסמינים הגופניים של ויטיליגו משפיעים על הרווחה הפסיכולוגית של המטופל. ויטיליגו יכול להיגרם ממגוון גורמים, ולכן אין דרך ידועה למנוע אותו, אך ניתן להפחית את הסיכון להתפתחותו על ידי ביצוע השלבים הבאים: שמירה על הרגלים בטוחים סביב חשיפה לשמש, שימוש בקרם לחות לעור על בסיס יומי, קבלת טיפול אנטיביוטי מיידי לכל מחלה אוטואימונית והפחתת מתחים.