היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה הודיעה היום (שישי) כי הדחת מפקד מחוז תל אביב במשטרה ניצב עמי אשד עליה הורה אמש השר איתמר בן גביר תוקפא עד לסיום הבירור המשפטי. זאת, מחשש לחוקיות ההליך. בן גביר תקף בתגובה וכינה אותה "שמאלנית ומוטה", בעוד מפכ"ל המשטרה הודיע כי מפקד המחוז ימשיך במילוי תפקידו בהתאם להודעת היועמ"שית. 

בהודעה שהוציאה הבוקר הודיעה היועמ"שית כי ערכה אמש בירור ראשוני של הליך העברתו מתפקידו של מפקד מחוז ת"א במשטרה, ניצב עמיחי (עמי) אשד שעורר חשש כבד ביחס לחוקיות ולתקינות ההליך, לרבות השיקולים העומדים ביסוד ההחלטה, עיתוי ההודעה והרקע לה.

לפיכך, הנחתה היועצת המשפטית לממשלה את הגורמים הרלוונטיים להקפיא כל החלטה או פעולה בעניינו של ניצב אשד, עד להשלמה מסודרת של הבירור המשפטי המתחייב. למען הסר ספק, עד להשלמת הבירור ניצב אשד יישאר בתפקידו.

ניצב אשד נחשב לאחד הניצבים המובילים במשטרה וסומן כאחד המועמדים הראויים לכהן כמפכ"ל המשטרה הבא, אך אתמול הגיעה ההודעה המפתיעה כי ניצב אשד מונה לתפקיד ראש אגף ההדרכה של משטרת ישראל, תפקיד נחות מזה שהוא ממלא היום. זאת, לאחר אירועי המחאה האחרונים באזור תל אביב ואי שביעות הרצון שהביע השר איתמר בן גביר מהתנהלותו של אשד. 

השר בן גביר מסר בתגובה להודעת היועמ"שית לתקשורת: "הנתון המדהים בכל הסיפור, שהיועצת המשפטית לא דיברה איתי טרם הודעתה ולא ביקשה להבין כיצד התקבלה ההחלטה בעניינו של ניצב עמיחי אשד ומתי".

"לכל מי שלא הבין עד עכשיו, מדובר ביועצת משפטית שמאלנית, מוטה, לא אובייקטיבית, שפועלת מטעם השלטון הקודם, עם אג'נדה פוליטית מובהקת והודעת היועמ"שית מלמדת עד כמה הרפורמה המשפטית חשובה. נלמד את החלטת היועמ"שית ונקבל החלטות בהתאם".

מפכ"ל המשטרה רנ"צ יעקב שבתאי מסר: "מדובר בסבב מינויים שמשטרת ישראל נערכת אליו מזה תקופה ארוכה. כפי שהבהרתי כבר אתמול, עיתוי ההחלטה נקבע ע״י השר לבטחון לאומי בלבד. אדגיש, משטרת ישראל כפופה תמיד לחוק, והנחיות היועצת המשפטית לממשלה מחייבות אותנו. בעקבות הנחייתה אקפיא את המינוי עד לסיום הבירור, ומפקד המחוז ימשיך במילוי תפקידו בהתאם".

בעקבות החלטת היועמ"שית, ח"כים מהליכוד פנו לשר המשפטים יריב לוין בדרישה לפטר את היועמ''שית לממשלה באופן מיידי. באופן כללי שר המשפטים לא שולל את ההליך אבל יש חשש יותר מסביר שבג"צ יפסול את הפיטורים לכן אפשרות שנשקלת היא פיטורי היועמ"שית לאחר העברת הרפורמה.