מי מאיתנו לא רוצה שיער בריא? שיער ארוך, מבריק ורך כמו משי הוא חלומם של נשים וגברים כאחד, אבל ניתן להשיג זאת רק באמצעות שמירה על שגרת טיפוח שיער נכונה, והכרת השמנים והטיפולים הטובים ביותר שניתן להשתמש בהם. לדברי מומחים, קיימות שבע תרופות טבעיות יעילות לטיפול בשיער ועוזרות לו להיות עבה יותר, על פי האתר הרפואי  "onlymyhealth".

לשטוף שיער באופן קבוע

כדי להיפטר מהלכלוך והאבק שנתקעו בקרקפת, חשוב מאוד לחפוף את השיער באופן קבוע. שמירה על ניקיון הקרקפת היא חובה כדי למנוע את רוב בעיות השיער כמו קשקשים ונשירת שיער. יש לחפוף את השיער בשמפו עדין כל פעמיים-שלוש בשבוע. אם הקרקפת שלך שומנית, השתמשו בשמפו כל יומיים.

שימוש בשמפו ללא כימיקלים

כימיקלים יכולים להזיק מאוד לשיער, וחומרים אלו משפיעים על רמת ה־pH של הקרקפת וגורמים לנזקים לשיער. שימוש בשמפו אורגני ללא כימיקלים ומוצרי טיפוח אחרים יכולים למנוע נזק מיותר לשיער. תוכלו לקנות שמפו לפי סוג השיער שלכם, לבדוק פרבנים וסולפטים ולהימנע משימוש בהם. בנוסף, אם אתם חושבים שחלק מהמוצרים לא מתאימים לכם, הפסיקו להשתמש בהם.

מרכך לשיער

המרכך חשוב לא פחות משמפו, במיוחד עבור אנשים עם שיער יבש, עמום ומקורזל. המרכך עוזר להחליק ולטפח את השיער עם מרכיבים חיוניים להגנה על השיער מפני נזקים. אם אתם משתמשים בתדירות גבוהה בכלים לעיצוב שיער בחום, כדאי שתשתמשו במרכך באופן קבוע כדי לנטרל את השפעות החום על שיערך.

מייבש שיער (צילום: יחצ)
מייבש שיער (צילום: יחצ)

ייבוש השיער בפן

הדרך הטובה ביותר לייבש את השיער הרטוב שלך היא לייבש אותו באמצעות מייבש שיער. מומחים מייעצים לייבש את השיער רק במידת הצורך; כי זה גורם נזק חמור לשיער אם זה נעשה באופן קבוע. שימוש בחום עלול לפגוע בקרקפת ובקווצות השיער. מומלץ גם לייבש את השיער באמצעות מגבת או פן כדי להפחית את הסיכון לנזק. בנוסף, אין לסרק שיער רטוב, אלא לחכות לייבוש.

מריחת שמנים בצורה נכונה

אנשים רבים מזלזלים בשמן שיער. עם זאת, זה חשוב לא פחות כמו שמפו על השיער שלך כדי להזין אותו. עדיף לעסות את הקרקפת תוך כדי מריחת שמן, כדי לעודד את זרימת הדם. זה גם מרגיע את השרירים, משפר את התזונה וממריץ את צמיחת השיער. השמנים הטובים ביותר לצמיחת שיער הם שמן שקדים, שמן זית, שמן קוקוס ושמן קיק.

שימוש במסרק עם שיניים רחבות

לאחר שטיפת השיער, מומלץ להשתמש במסרק רחב שיניים כדי לסרק את השיער, שכן קווצות השיער חלשות כשהן רטובות. שימוש במסרק רחב שיניים מפחית את שבירת השיער, וניתן להשתמש גם במסרק נים (עץ) ליתרונות רפואיים.

הסתפרו באופן קבוע

גזירת השיער היא חלק חשוב בטיפוח השיער. מומלץ לגזור את השיער כל שישה-שמונה חודשים שיער כדי להיפטר מקצוות מפוצלים ולקדם צמיחת שיער מהירה יותר.