זיתים ידועים בהיותם כמזון עתיר שומן ומלוחים, אך לעיתים ניתן לתהות כיצד למרות זאת הם כל כך מועילים בריאותית ואילו חומרים מזינים הופכים אותם לכל כך מועילים לגופנו? זיתים, בניגוד למה שנהוג לחשוב, אינם נחשבים לירקות. למעשה, הם סוג של פרי ושייכים לאותה משפחה כמו דובדבנים, אפרסקים ושזיפים. לאחר קטיף ומסיק, מנקים את הזיתים בדרכים שמשנות את הטעם המר הטבעי שלהם. 

בנוסף, כדי להבין טוב יותר את היתרונות הבריאותיים של זיתים, הסבירו מספר מומחי תזונה אמריקאים על הנושא וסיפקו חמישה יתרונות מופלאים שהזיתים מספקים לנו.

מכילים שומנים בריאים
זיתים מורכבים ברובם משומנים בריאים, 74% מהם הם שומן ספציפי הנקרא חומצה אולאית. חומצה זו היא שומן חד בלתי רווי וידוע כמסייע נגד דלקות. 

מסייעים להזדקנות בריאה יותר
אחד היתרונות העיקריים של חומצות שומן בריאות כמו בזיתים זה שהם יכולים לעזור לך לשפר את תפקוד המוח. זיתים ושמן זית מכילים גם תרכובות פנוליות, שמחקרים רבים הראו שיכולים לעזור בהגנה מפני מחלות כמו אלצהיימר.  

מכילים הרבה סיבים
זיתים משומרים מכילים כמות גבוהה מאוד של סיבים תזונתיים שמסייעים לשמור על רמות כולסטרול תקינות בדם. 

יכולים לעזור ללב שלנו
זיתים הם אחד המאכלים בריאים ללב הטובים ביותר שתוכלו לנשנש בגלל הרמות הגבוהות של שומנים חד בלתי רווים. על פי בארה"ב נמצא כי שומנים חד בלתי רוויים עוזרים להפחית את הסיכון הכולל לתמותה, שבץ ומחלות לב.

מכילים הרבה תוספים בריאותיים חשובים
זיתים עשירים בברזל, נוגדי חמצון, כולל ויטמין E ותרכובות פנוליות. נוגדי חמצון אלה מונעים נזקים לתאים שעלולים להיגרם על ידי הרדיקלים החופשיים שיכולים להזיק לגוף.