אוהבים קפה? מחקר שוודי שנערך לאחרונה גילה כי רמה גבוהה של קפאין בדם עשויה להפחית את כמות השומן בגוף וגם להפחית את הסיכון לפתח סוכרת מסוג 2. חוקרי המחקר ציינו, כי שתייה של 3 עד 5 כוסות קפה ביום, כאשר כל כוס מכילה בממוצע 70 עד 150 מ"ג קפאין, עשויה גם להפחית מחלות לב וכלי דם.

במהלך המחקר נבחן התפקיד של וריאנטים גנטיים נפוצים של שני גנים, המעורבים בקצב חילוף החומרים של הקפאין בגוף - AHR ו-CYP1A2 בכמעט 10 אלף בני אדם באירופה. הם גילו כי אנשים עם וריאנטים גנטיים הקשורים לחילוף חומרים איטי יותר של קפאין, ושתו בממוצע פחות קפה, עדיין הייתה להם רמה גבוהה של קפאין, בהשוואה לאנשים עם חילוף חומרים מהיר של קפאין, שיכולים להגיע או לשמור על הרמות הדרושות להשפעות הממריצות שלו. התוצאות גם הראו שהגורמים הגנטיים בדם היו קשורים למשקל הגוף ולכמות השומן בגוף, וקשורים גם לסיכון נמוך יותר לחלות בסוכרת מסוג 2.

החוקרים מאמינים כי הממצאים, מסבירים, לפחות חלקית, את הקשר בין צריכת קפה להפחתת הסיכון לפתח סוכרת מסוג 2. החוקרים סיפרו ל-British Medical Journal כי "ניתן לראות בממצעים עדות למה שהוכח במחקרים תצפיתיים, שקפאין עשוי למלא תפקיד בהפחתת הסיכון להשמנה ולסוכרת מסוג 2".