במאמר שפורסם באתר "Eat This Not That" מסביר התזונאי אריק קסאבורי, מייסד ומנכ"ל מרכזי הסרוטונין האמריקאיים, כי ישנן כמה טעויות באורח חיים לא בריא שמתבצעות לאחר גיל 50 ואשר יש לבטל ולתקן בהקדם האפשרי על מנת לחיות חיים ארוכים ללא מחלות. 

הוא מסביר כי עם הגיל, שרירי הגוף יכולים להתחיל לאבד גמישות, כוח וסיבולת, מה שיכול להיות בעל השפעה משמעותית על היציבות, שיווי המשקל ותיאום התנועה. התקשות של העורקים וכלי הדם יכולה גם לגרום ללב לעבוד יתר על המידה כדי להבטיח שאיבה נכונה של הדם בכל הגוף. לכן, בתוך כל השינויים הקשורים לגיל, כדאי להקפיד על כמה הרגלים בריאים חשובים, והמאמר מפרט ארבע טעויות מרכזיות. 

1. לא עושים אימוני כוח

יש אנשים שחושבים שהוא מבוגר מדי ולא צריך לעשות אימוני כוח, שזו אחת הטעויות הבריאותיות הגרועות ביותר אחרי גיל 50, וקסאבורי מסביר: "מבוגרים מעל גיל 50 עשויים לחשוב שמה שמתאים להם זה לעשות יותר אירובי או הליכה, ריצה או רכיבה על אופניים, כאשר למעשה הפעילות החשובה ביותר שהם יכולים לעשות לבריאות ולהפחתת התמותה היא לבצע אימוני כוח ולבנות מסת שריר, או לפחות לשמור על מסת השריר שיש להם.

פעילות גופנית מסוג זה יכולה לסייע במניעת פציעות מנפילות, אשר יחד עם ירכיים שבורות לדבריו של קסאבורי הן "רוצח גדול של קשישים עקב אובדן ניידות והידרדרות מהירה במצב הגופני".

2. לא אוכלים מספיק סיבים

דו"ח של Mayo Clinic מסביר ששינויים מבניים במעי הגס מגבירים את הסבירות לעצירות אצל מבוגרים. אי ביצוע מספיק פעילות גופנית, אי שתייה מספקת של מים ואי הקפדה על תזונה עשירה בסיבים עלולים גם הם להוביל לעצירות. דו"ח Mayo Clinic ממליץ לאכול הרבה מזונות עתירי סיבים, כגון ירקות, פירות ודגנים מלאים, יחד עם הגבלת מוצרי חלב, בשר שומני וממתקים.

3. אוכלים מזונות דלקתיים

מבחינה מדעית, מזונות הגורמים לדלקת מזיקים מאוד לבריאות האדם בשלבי החיים השונים, למרות שהם מאוד מפתים, אך מומחים מזהירים מפני אכילתם וממליצים שהגיע הזמן לוותר על מזון מטוגן וחטיפים כמו מאפים, ביסקוויטים ותפוחי אדמה צ'יפס.

מחקרים מראים שאכילת יותר מדי מזונות דלקתיים יכולה להאיץ את הזדקנות המוח, מה שעלול להוביל לדמנציה. מחקר אחר גילה שאנשים שהקפידו על תזונה אנטי דלקתית שכללה יותר שעועית, ירקות, פירות וקפה או תה קיבלו הגנה מתמשכת מפני הסיכון לדמנציה.

4. בדידות חברתית

בטח, להיכנע לבטלה ולהישאר בשקט בבדידות בבית יכול להיראות מפתה, אבל להתעדכן במפגש עם משפחה או חברים זה אפילו טוב יותר, במיוחד ככל שמתבגרים.

על פי המרכז האמריקאי לבקרת מחלות ומניעתן (CDC), בידוד חברתי ותחושות בדידות הם סיכונים מרכזיים לבריאות הציבור המשפיעים על מספר רב של אנשים ברחבי המדינה, ובדידות ובידוד חברתי יכולים להגביר את הסיכון לדמנציה ולבעיות בריאות חמורות אחרות. באופן ספציפי, מחקרים מראים כי בידוד חברתי מגדיל את הסיכויים למוות מוקדם.