בעוד שישנם גורמים רבים שיכולים להשפיע על ביצוע מטלות ביעילות, תזונה היא הגורם שלעתים קרובות מתעלמים ממנו, למרות שהיא מהווה מפתח חשוב לשיפור הפרודוקטיביות, רמות האנרגיה וריכוז.

במילים אחרות, תזונה בריאה טובה לא רק לבריאות הפיזית שלך אלא גם להצלחה המקצועית שלך. לכן, מומחי תזונה ממליצים לכלול בתפריט ארוחות מאוזנות המכילות חלבונים רזים, פחמימות מורכבות ושומנים בריאים. הנה הסיבות המרכזיות לכך:

1. יעילות ורמות הגלוקוז בדם
הגוף שלנו ממיר את רוב המזון שאנו צורכים לגלוקוז. האנרגיה הדרושה לנו לפעילויות יומיומיות, כמו אלו של המוח שלנו, מסופקת על ידי גלוקוז. לכן, אחת הסיבות העיקריות שבגללן אנחנו לפעמים מתקשים להתרכז כשאנחנו מרגישים רעבים, היא בגלל הרמות הנמוכות של גלוקוז הקשורות אליו. על פי מחקרים, אכילת פירות וירקות לאורך היום מועילה ביותר לגוף ולנפש.

 2. נפש בריאה בגוף בריא
שילוב רכיבים תזונתיים בריאים בארוחות היומיות, חיונית לחילוף החומרים המועיל בגוף, אשר בלעדיהם הבריאות הגופנית והנפשית שלנו עלולה להידרדר. לדוגמה, חומצות שומן אומגה 3 ופחמימות מורכבות, תומכות בתפקוד הכללי של המוח ומאפשרות להתמקד ולחשוב בצורה יצירתית.

3. הפחת מתח וחרדה
אכילת מזון בריא עוזרת בהפחתת מתח נפשי. חומרים מזינים בריאים משפרים את תפקוד המוח ומקלים על ההתמודדות עם אתגרי העבודה. לפי מחקרים, אנשים השומרים על הרגלי אכילה בריאים נוטים פחות לסבול מלחץ, מתח וחרדה, מה שמוביל לשיפור בביצועים.

4. שיפור השינה
ארוחה בריאה עוזרת לך לישון טוב יותר, מה שמאפשר לך לחשוב בצורה יצירתית ויעילה יותר. לגוף שלך יש שעון פנימי טבעי, וככל שתעשה יותר כדי להתאים את התזונה שלך אליו, כך תוכל למצות את מלוא הפוטנציאל שלך במהלך היום. הסיבה לכך היא שמזונות משפיעים על המקצבים הצירקדיים שלך, תהליך פנימי טבעי המווסת את מחזור השינה והערות שלך.