תינוקת כבת שנתיים, מאחד היישובים בגליל, הובאה במהלך הלילה לחדר המיון במרכז הרפואי לגליל בנהריה, כשהיא סובלת מקשיי נשימה ונפיחות בפנים ובצוואר, כשהיא במצב נשימתי קשה. תחילה, היא טופלה על ידי מנהל היחידה לרפואה דחופה ילדים, ד"ר איתמר מונצ'ק, שזיהה את קשיי הנשימה החמורים והעבירה להמשך טיפול.

התינוקת עברה בדיקת CT חזה, שלאחריה התגלה כי היא סובלת מקרע בריאה הימנית וחשד להימצאות גוף זר בגופה. עד מהרה התברר, כי הקרע בריאה גרם ליציאת אוויר אל מחוץ לרקמת הריאה, אשר התפשט באזור הצוואר, בית החזה והפנים, מה שגרם לנפיחות בצוואר ובפניה של התינוקת.

כאמור, עם קביעת האבחנה טופלה התינוקת בדחיפות ע"י מנהל היחידה לכירורגיית חזה, ד"ר משה לפידות, שביצע בה ניתוח חירום של הכנסת נקז חזה, במטרה לנקז הצטברות אוויר בחלל החזה ובסביבתו. מדובר בפעולה מצילת חיים, שהביאה לשיפור מהיר של תיפקוד הריאה שנפגעה. בהמשך, היא הוכנסה לחדר הניתוח, שם ביצע מנהל יחידת אף-אוזן-גרון ילדים, ד"ר מעיין גרובר, ניתוח ברונכוסקופיה בתינוקת, במסגרתו בדק את דרכי הנשימה ע"י החדרת ברונכוסקופ (משקף סימפונות). במהלך הבדיקה אושר החשד כי באחת הריאות הצטברו שאריות של אגוז קשיו, ובנוסף אובחנה דלקת ריאות קשה.

בפעולה ממושכת ומורכבת שלף ד"ר גרובר את שאריות הקשיו, אשר בינתיים התפרקו וחסמו כמה אזורי ריאה. בבית החולים ציינו כי פעולה חשובה זו בוצעה בהרדמה כללית ע"י ד"ר עאמר מריסאת, רופא הרדמה ילדים בכיר. בסיום הפעולה, התינוקת הועברה לאישפוז ביחידה לטיפול נמרץ ילדים, בניהולו של ד"ר יואב הופמן. עד מהרה, שיפור חל במצב התינוקת, שהועברה לאישפוז במחלקת ילדים, וכעבור ימים ספורים שוחררה לביתה במצב טוב.

ד"ר גרובר סיפר כי "מזה שנים אני מטפל בתינוקות ובילדים שבלעו או שאפו גופים זרים, אך המקרה שלפנינו נדיר ביותר, מכיוון שלתינוקת נגרם קרע בריאה עקב הגוף הזר, יחד עם נפיחות בפנים ובצוואר. מדובר בתסמינים מסוכנים ביותר המעידים על חומרת המצב הנשימתי". הוא הוסיף ופנה להורים לילדים קטנים: "אני מפציר בהורים לשמור מכל משמר על ילדיהם הקטנים, תוך הרחקת פיצוחים מילדים עד גיל 5, או צעצועים קטנים שעלולים להביא לסכנה ולנזקים שונים. הפעם המקרה הסתיים על הצד הטוב ביותר, אבל חשוב לדעת, כי עיכוב בהגעה לחדר המיון או בביצוע האבחנה, היה עלול להסתיים במוות".

ד"ר גרובר הוסיף: "מתיחקור ההורים עולה, כי נהגו לתת לבתם התינוקת פיצוחים מסוגים שונים, מבלי שהיו מודעים לנזק הגדול שעלול להיגרם לה".

מנהל מערך אף-אוזן-גרון וניתוחי ראש-צוואר, ד"ר אייל סלע, הדגיש כי "המקרה הנוכחי ממחיש עד כמה שיתוף הפעולה הרב-מערכתי בין מחלקות וסקטורים שונים במרכז הרפואי, היה הכרחי להצלחת הטיפול". הוא הדגיש עוד: "במקרה של מצוקה נשימתית, יש להגיע בדחיפות לחדר המיון".

מנהל המרכז הרפואי, פרופ' מסעד ברהום, שיבח את הצוותים הרלוונטיים, אשר פעלו תוך שיתוף פעולה מהיר ומקצועי, במטרה להציל את חיי התינוקת.