באופן טבעי, כל סוגי המזונות מספקים לגוף רמה מסוימת של אנרגיה בגלל האופן שבו הם הופכים לקלוריות, אבל חלקם ממריצים יותר מאחרים. בתור התחלה, פחמימות נותנות את מירב האנרגיה לגוף, אבל תלוי אילו. פחמימות מזוקקות כמו לחם לבן יעלו את רמת הסוכר בדם במהירות ולמעשה יובילו לעייפות רבה יותר.

אבל לפחמימות מורכבות (פירות, ירקות, דגנים מלאים) לוקח הרבה יותר זמן להתעכל, ולכן הן מעלות בהדרגה יותר את רמת הסוכר בדם ומעניקות אנרגיה לאורך זמן.

יחד עם פחמימות, נמצא כי שומנים בריאים כמו אומגה 3 מספקים אנרגיה מתמשכת, ומזונות עשירים בחלבון יכולים לשמור על רמות האנרגיה על ידי הסרת רעב והשארת תחושת שובע לפרקי זמן ארוכים יותר. כדי ללמוד עוד על מזונות ספציפיים המעניקים אנרגיה חיונית, שוחחנו עם כמה דיאטנים מומחים.

יוגורט יווני - יכול להוות חטיף מצוין במהלך היום. הוא מכיל חלבון רב המעניק תחושת שובע ואנרגיה לאורך זמן.

סלמון - דג העשיר גם כן בחלבון ובחומצות שומן כגון אומגה 3, המספקים לגוף אנרגיה רבה והם בעלי יתרונות רבים לבריאות הלב, העין והמוח.

טונה - אם אין לכם מצב רוח לסלמון, טונה היא עוד בחירה מצוינת. דגים שומניים כמו סלמון וטונה יכולים לתת אנרגיה מתמשכת לאורך היום בגלל הרמות הגבוהות של חומצות שומן. כמו כן, השומנים הללו עוזרים לווסת את רמות האינסולין ולהפחית את הדלקות בגוף, מה שמסייע בשמירת רמות האנרגיה ומחזק את הבריאות הגופנית והנפשית הכללית. 

סלק - ירק שורש בטעם אדמתי. לאלו שאוהבים אותם יש מזל כי הם מלאים בחומרים מזינים מועילים ונוגדי חמצון שעשויים לסייע מאוד בשמירה על אנרגיה מספקת. על פי דו"ח שפורסם בכתב העת- Food Science & Biotechnology , סלק מכיל רמות גבוהות של תרכובות פנוליות, נוגדי חמצון וחנקתי, שכולם נמצאו כמסייעים בביצועי פעילות גופנית וברמות האנרגיה.

קינואה -מזון נוסף עתיר פחמימות שיכול להעניק לכם אנרגיה בריאה ומתמשכת הוא הקינואה. זוהי פחמימה מורכבת עשירה בסיבים וחלבונים, המספקת שחרור מתמשך של אנרגיה לאורך היום. היא מכילה גם חומרים מזינים חשובים כמו ברזל, מגנזיום וויטמינים מקבוצת B, שעוזרים לשמור על רמות האנרגיה ולתמוך בבריאות הכללית.

בננות - פרי עשיר בפחמימות בריאות, חלבון וויטמינים מקבוצת B, מה שהופך אותן לבחירה מצוינת לשחרור אנרגיה מתמשכת. הסוכר הטבעי בפירות מספק דחיפה אנרגטית מיידית, בעוד שהסיבים מאטים את העיכול לאנרגיה ארוכת טווח. יחד עם זאת, הוויטמינים והמינרלים בפירות מסייעים גם בשמירה על רמות האנרגיה ומניעת עייפות.

אגוזים - כאשר אתם רעבים וזקוקים לחיזוק אנרגיה, דיאטנים מציעים לנשנש אגוזים, מכיוון שהחטיפים הללו מספקים שחרור איטי של אנרגיה לאורך היום, שומרים עליכם ערניים ומלאי אנרגיה. אגוזים מכילים חלבון, שומן בריא וסיבים - תערובת מושלמת כדי לשמור על תחושת שובע ולמנוע את תנודות הסוכר בדם. 

ביצים - מזון עשיר בחלבון המספק אנרגיה מתמשכת לאורך כל היום, על ידי שמירה על תחושת שובע וסיפוק. הם גם עשירים בויטמיני B, שעוזרים להמיר מזון לאנרגיה. בנוסף, ביצים מכילות חומר תזונתי בשם כולין, שיכול לשפר את התפקוד הקוגניטיבי ולהפחית עייפות.

פירות יער - אחת מהבחירות המומלצות לסיפוק אנרגיה לגוף. לא רק שהן עשירות בפחמימות בריאות, אלא שהן מעניקות אנרגיה מתמשכת עם סיבים ומינון טוב של אלקטרוליטים הדרושים לגוף לעתים קרובות.

 אבוקדו - מזון-על רב תכליתי שניתן ליהנות ממנו בפני עצמו, בשייק, למרוח על טוסט או למעוך לקערה כגואקמולי. פרי זה נחשב גם כמזון שמספק אנרגיה רבה לגוף הנשמרת לאורך היום.

שיבולת שועל - בגלל ההשפעה האנרגטית המתמשכת שיכולה להיות לפחמימות בריאות על הגוף, אפשרות שימושית וטעימה נוספת היא קערת שיבולת שועל. מזון זה עשיר בפחמימות מורכבות, המספקות אנרגיה ארוכת טווח. הם מכילים גם סיבים, שעוזרים להאט את ספיגת הסוכר לזרם הדם וכתוצאה מכך רמות אנרגיה יציבות יותר לאורך היום."