מומחים בתחום האלרגיות טוענים כי מתן מנות קטנות של חמאת בוטנים חלקה לתינוקות צעירים, בין הגילאים ארבעה עד שישה חודשים, יכולה להפחית משמעותית ואף למנוע את האפשרות שיהיה לתינוק אלרגיה לבוטנים כשיגדל.

הגורמים הרפואיים ציינו כי יש לשנות את העצות לגבי אי מתן מזון מוצק לתינוקות עד גיל שישה חודשים. אחרים אכן מזהירים כי אגוזים ובוטנים שלמים או קצוצים מגבירים את סכנת החנק ואין לתת אותם לילדים מתחת לגיל חמש, והנחיות שירות הבריאות הלאומי הנוכחיות מציעות להכניס בוטנים (באבקה, טחונים או חמאה) למזון התינוק החל מגיל שישה חודשים בערך. מנגד, הגורמים טוענים כי כדאי לתת את חמאת הבוטנים לתינוקות כבר מגיל ארבעה חודשים, והלאה.

חמאת בוטנים (צילום: אינגאימג')
חמאת בוטנים (צילום: אינגאימג')

אלרגיה למזון מסוים נגרמת מכך שמערכת החיסון מאמינה שמשהו לא מזיק הוא איום רציני. עבור חלק מהסובלים מאלרגיה לבוטנים, אפילו כמות קטנה יכולה לעורר תגובה חיסונית כה חזקה, שהיא הופכת לסכנת חיים. אלרגיה לבוטנים הפכה מאוד נפוצה, וחלק מבתי ספר אוסרים הכנסת בוטנים למתחם בית הספר.

עם השנים, הוכח כי אכילת בוטנים בזמן שהמערכת החיסונית שלך מתפתחת יכולה להפחית תגובות אלרגיות. בישראל, בה חטיפי בוטנים פופולריים בקרב צעירים, יש שיעורי אלרגיה נמוכים בהרבה. מחקרים אחרים העלו כי הכנסת מזונות אחרים הקשורים לאלרגיות - כמו ביצים, חלב וחיטה - מפחיתה גם אלרגיות מוקדמות.