נשיא בית החולים שערי צדק, פרופ' יונתן הלוי, התייחס הבוקר (חמישי) לאישור חוק החמץ לקריאה שנייה ושלישית בשיחה עם גיא פלג וניסים משעל בתכניתם ב-103FM. הלוי אמר כי "השמיים לא יפלו אם יסתנן פירור חמץ לבית חולים".

מחפשים דיל לפסח? אלו היעדים החמים של החג ששווה לברר

"חוץ מאשר להגביר את הקיטוב בעם אין לחוק הזה שום משמעות", טען נשיא בית החולים הירושלמי. "החוק הזה הוא שטות מוחלטת. במשך 35 שנה בשערי צדק יש הוראה חד משמעית לשומרים - לא מפשפשים בתיקים". 

גם ככה בכניסה לבית החולים אדם נדרש לפתוח את התיק והמאבטח בודק את תכולת התיק - מה הבעיה שהוא יציץ ויראה אם יש לחם או לא?
"אדם שרוצה להכניס חמץ יכול להכניס חתיכת לחם בתיק. אצלנו 35 שנה השומרים פונים ואומרים 'יש אצלנו הרבה מאוד אנשים שהנושא של בל יראה ובל ימצא מאוד חשוב להם, אנא המנע מהכנסת חמץ בפסח, אם יש לך חמץ יש פה ארון שאתה יכול להניח אותו. מעולם לא הייתה בעיה".

הוא הדגיש כי "ההתנהלות לא תשתנה ולדעתי רוב מנהלי בתי החולים, אם לא כולם, ינהגו ככה. אני נוהג כך כבר 35 שנה. אם אתה אומר לבן אדם 'אנא המנע מהכנסת חמץ', רובם ככולם יעשו את זה, ואם יסתנן פירור חמץ לבית החולים השמיים לא יפלו".

כשנשאל האם יוצב שילוט בכניסה לבית החולים, השיב: "לא שילוט, השומרים אומרים לכל אחד. יכול להיות שהשנה ישימו שלטים, אני לא שמתי, מה שכן בלט בכניסה ארון שבו היו שקיות שהניחו. להשבע לך שלא חדר פירור חמץ? קשה לי, אבל אני חושב שזו המידתיות הנכונה להתייחס ולא היה צריך שום חוק בעניין הזה. כולם חיים פה בשלווה והרמוניה, הפוליטיקה עוצרת בכניסה לבית החולים".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו, 103fm