החשיפה לרעש ממכונית עלולה להגביר את הסיכון ליתר לחץ דם, כך עולה ממחקר חדש שפורסם בכתב העת JACC: Advances ובדק למעלה מ-240 אלף משתתפים.

מחקרים ישנים יותר הוכיחו קשר סיבתי בין החשיפה לרעש ללחץ דם גבוה . עם זאת, המחקרים הללו לא העריכו אם זה הרעש או זיהום האוויר המוגבר שגרם ללחץ הדם המוגבר. "מכיוון שגם אזורים רועשים נוטים להיות בעלי רמה גבוהה של זיהום אוויר, השאלה היא האם כל אחד מהם תורם באופן עצמאי לסיכון וזה אכן היה המקרה. חיים באזורים רועשים ומזוהמים הגבירו את הסיכון ליתר לחץ דם", אמר ל-CNN הסופר הבכיר ופרופסור לרפואת לב וכלי דם ובריאות הסביבה באוניברסיטת אוקספורד, קאזם רהימי.

החוקרים אספו נתונים ממשתתפים בגילאי 40-69, שלא סבלו מיתר לחץ דם בהתחלה. מתוך 240,000 המשתתפים, 21,140 משתתפים פיתחו מקרים של יתר לחץ דם ראשוני. שיעורי ההיארעות של יתר לחץ דם גדלו כאשר זיהום אוויר היה ברמות גבוהות. 

לפי ארגון הבריאות העולמי (WHO) "לחץ דם גבוה הוא כאשר הלחץ בכלי הדם שלך גבוה מדי (140/90 מ"מ כספית ומעלה). זה נפוץ אבל יכול להיות משמעותי אם לא מטפלים בו". על פי MedicalDaily.com יתר לחץ דם משפיע על 50% מהאמריקאים מעל גיל 20. לפי ארגון הבריאות העולמי, יתר לחץ דם שלא מטופל, יכול להוביל למספר עצום של מצבים כמו אנגינה, התקפי לב, אי ספיקת לב, דופק לא סדיר ומוות פתאומי.